trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stagg trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 18:04 

Als je een goede aziatische trompet wilt, neem je toch gewoon een Yamaha ? Daar is niets mis mee, een goede trompet voor een mooie prijs. Voor hetzelfde geld heb je ook een mooie Kanstul trouwens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 18:05 

Kanstul is toch wel wat duurder?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 18:09 

Valt wel mee, je moet hem alleen niet in Nederland kopen heb ik laast gemerkt. Maar ik zag de Kanstul zkt 1600 (het Wayne Bergeron model) al voor $1450,- ongelakt in Amerika staan bij Pickmusic. Dit is dus een topmodel van Kanstul. Misschien kun je als je een beetje aandringt rond dezelfde prijs bij Hansen krijgen (in euro's dan).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 22:46 

veldkampbrass schreef:
Valt wel mee, je moet hem alleen niet in Nederland kopen heb ik laast gemerkt. Maar ik zag de Kanstul zkt 1600 (het Wayne Bergeron model) al voor $1450,- ongelakt in Amerika staan bij Pickmusic. Dit is dus een topmodel van Kanstul. Misschien kun je als je een beetje aandringt rond dezelfde prijs bij Hansen krijgen (in euro's dan).

Veel succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 22:50 

Ik geloof er zelf ook niet in !

:lol: :lol: :lol:

Feit is wel dat Pfeiffer de Calicchio's wel voor dezelfde prijs in euro's levert. Dat vind ik netjes en de Yamaha's zijn ook over de hele wereld redelijk voor dezelfde prijs. Met de huidige dollarkoers moet je amerikaanse merken dus ook ongeveer 1 op 1 kunnen leveren maar sommigen willen meer marge !

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 28 jun 2004 22:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 22:51 

De reden dat er geen behoorlijke instrumenten uit de lage loonlanden komen is heel eenvoudig. Deze landen zijn er namelijk niet op ingericht om dit te doen, en ze hebben de kennis eenvoudigweg niet in huis. De lage loonlanden moeten het hebben van massaproductie, eenvoudige handelingen die zoveel mogelijk gestandaardiseerd worden uitgevoerd.

Als je een instrument van de kwaliteit van de topmerken in bv Korea of Taiwan wilt laten maken, zal de prijs niet eens zoveel verschillen met wat we nu uitgeven, simpelweg omdat er veel meer uren in gaan dan in een standaard Bach TR-300 of Conn International of een van die honderd andere trompetten die er wel vandaan komen.

Japan valt hier trouwens niet onder, maar dat is ook geen laag loonland

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 23:06 

veldkampbrass schreef:
Feit is wel dat Pfeiffer de Calicchio's wel voor dezelfde prijs in euro's levert. Dat vind ik netjes en de Yamaha's zijn ook over de hele wereld redelijk voor dezelfde prijs. Met de huidige dollarkoers moet je amerikaanse merken dus ook ongeveer 1 op 1 kunnen leveren maar sommigen willen meer marge !

Ja dat klopt, maar dat is het niet alleen. Sommige merken geven gewoon een kleine marge en als je dan de BTW, invoerrechten en niet te vergeten het vervoer (wat vanuit de VS fors is) er bij telt dan kun je niet altijd 1 op 1 leveren. En dan, al die dure grote panden in industriegebieden kosten handenvol geld. Maar ja, een beetje muziekzaak heeft dan ook al gauw zo'n 5.000 m2 nodig :wink:

Ik heb geïnformeerd bij die Zachary over die Guarnerius Zeus toeters. Als ik die hier op de markt zou brengen had dat echt niet 1 op 1 gekund, de marge was veel te klein, de toeters zouden hier rond de € 2000,- komen te liggen en dat vind ik te duur (afgaande op zijn 'betrouwbare info' over de kwaliteit van zijn sterk verbeterde Mt. Vernons :lol: ).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 23:19 

Ik weet ook wel dat er verschil is in marges maar als ik als consument heb daar niets mee te maken. Ik wil best voor service en dat ik de toeter kan uitproberen extra betalen, maar meer als 200,- verschil lijkt me overdreven.

Maar bij Kanstul zelf moest ik 1600,- voor dezelfde trompet betalen terwijl een andere zaak in Amerika 1450,- vraagt.

Bach prijzen lopen ook erg uiteen maar kleine bouwers zoals Taylor en Thein en Straub en van Laar en niet te vergeten Monette en Inderbinen hebben ook behoorlijk verschillende prijzen. Voor mij, de consument kan ik niet altijd zeggen dat de duurdere beter speelt als de goedkopere.

Maar ja, dit geldt natuurlijk niet alleen voor trompetten !

Wat betreft die Zeus, die koop je toch voor minder als $1000,- in ? Kanstul maakt nog een Mt.Vernon trouwens, die noemen ze ook zo, ik heb er op gespeelt en die heeft dus helemaal niets met een Mt.Vernon te maken. Hij lijkt er niet eens op behalve dat het ook een Bb trompet is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur