veldkampbrass schreef:
Feit is wel dat Pfeiffer de Calicchio's wel voor dezelfde prijs in euro's levert. Dat vind ik netjes en de Yamaha's zijn ook over de hele wereld redelijk voor dezelfde prijs. Met de huidige dollarkoers moet je amerikaanse merken dus ook ongeveer 1 op 1 kunnen leveren maar sommigen willen meer marge !
Ja dat klopt, maar dat is het niet alleen. Sommige merken geven gewoon een kleine marge en als je dan de BTW, invoerrechten en niet te vergeten het vervoer (wat vanuit de VS fors is) er bij telt dan kun je niet altijd 1 op 1 leveren. En dan, al die dure grote panden in industriegebieden kosten handenvol geld. Maar ja, een beetje muziekzaak heeft dan ook al gauw zo'n 5.000 m2 nodig
Ik heb geïnformeerd bij die Zachary over die Guarnerius Zeus toeters. Als ik die hier op de markt zou brengen had dat echt niet 1 op 1 gekund, de marge was veel te klein, de toeters zouden hier rond de € 2000,- komen te liggen en dat vind ik te duur (afgaande op zijn 'betrouwbare info' over de kwaliteit van zijn sterk verbeterde Mt. Vernons

).