Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Tja, er staat bij dat het een c-trompet is maar dat zegt idd niet alles. Afgaande op de 1e foto had ik aangenomen dat het een c-trompet zou kunnen zijn maar bij nadere bestudering twijfel ik ook ernstig.
Op EBay werd een handleiding voor het ombouwen van een Bes trompet naar C aangeboden, is misschien nog wel terug te vinden. Koop een Olds Ambassador voor 100$,of een vrijwel identieke Reynolds Medalist voor nog minder. Leen de ijzerzaag en de soldeerbrander van je broer of je buurman, oefen wat met solderen op de waterleiding van je huisbaas en bouw je eigen Amba-c-dor.
Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36 Berichten: 423 Woonplaats: Leunen
Hoe staan Cuesnon trompetten (Bes/C) te boek? Zag een Cuesnon monopole Bes/C staan voor 200 australische dollars. Komt nog 100 euro verzendkosten bij, dus das wel wat duur (+importkosten). Maar mocht het nu een superdeal zijn...
Cuesnon of Couesnon?
Die laatste was/is een franse bouwer, die met name heel erg goeie bugels maakte. En dan niet zozeer qua stemming, maar qua geluid. Een van de meest gekopieerde bugels, geloof ik, omdat het geluid zo waanzinnig mooi was. Ze hadden ook nadelen: stemming was niet hun beste kant, dus fabrikanten zochten naar manieren om een kopie van de couesnon te maken die wel stemden.
Ergens in de jaren 70 ging hun fabriek in vlammen op. Daarna zijn ze nooit meer in staat geweest om hun instrumenten weer zo als vroeger te maken. Laat staan stemmend.
Voor wat betreft de trompetten: ik zou het je niet kunnen vertellen. Maar het is een risico. Kijkende naar wat er over het algemeen aan c trompetten gespeeld werd en wordt, komt couesnon niet in dat rijtje voor. En dat zal best om een bepaalde reden zijn. Als je hem uit Australie moet laten komen, zou ik het risico niet nemen. Het is je aan te raden, omdat je geen c trompet ervaring hebt, iemand mee te nemen, om te kijken of er rare noten op zitten, hoe de stemming is en of het instrument zijn geld waard is.
Ook voor wat de Courtois betreft: die komt niet in het lijstje van veel gebruikte instrumenten voor. En ook hier: je mist de mogelijkheid om hem van te voren te bespelen, waardoor je toch een risico loopt. Als je voor zo'n instrument gaat, probeer hem dan in Nederland te krijgen, zodat je wel de kans hebt om hem te proberen. Ook 170 euro verspillen, is zonde van je geld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen