marnix schreef:
Dit laatste klopt. Maar er wordt (heb ik het idee) alleen maar geschreven voor alle verschillende kampioenschappen die er zijn. En niet gewoon een gaaf muzikaal stuk.
Stiekem blijf k trouwens toch vinden dat er maar heel weinig diversiteit te vinden is qua klank in een brassband....
Ik denk dat je wat mij betreft, ondanks dat ik zoals je weet een echte brassbandliefhebber ben, wel gelijk hebt, Marnix.
Er wordt vaak een compositieopdracht verstrekt t.b.v. die kampioenschappen.
http://www.enbk.nl/news/24Soms niet echte luisterstukken, maar dan wel weer uitdagend, als..... je van competitie houdt.
Indien je nl. als orkest of in individu van competitie houdt (
en je kunt toevallig niet zo goed voetballen of fietsen ) is het wat mij betreft geen probleem je ook een keertje per jaar als orkest met anderen te meten; evenmin ik het een probleem vind als iemand (zoals ik

) ernaar wil gaan luisteren. (en daar mag een ander op zijn beurt evengoed weer kritiek op hebben)
Daarbij heb ik bewondering voor de kwaliteiten van de diverse muzikanten, want wat, neem eens een voorbeeld, zo'n Dennis Vork (principal Schoonhoven) als amateur-muzikant neerzet vind ik gewoon fenomenaal.
En ja, de mindere diversiteit aan klank heb je ook gelijk in. Neemt niet weg dat ik de klank van een brassband vaak "een warm deken" vind.