trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Feniks
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 08:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 12:54 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 15:02 

@ Hans: bedankt voor de uitleg. Dit schept zo veel meer duidelijkheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 16:00 

erikveldkamp schreef:
...In Duitsland heb ik wel eens samengespeeld met iemand die op een vrij grote Taylor speelde en dat werkte voor geen meter.

Ik neem aan dat de Taylor in mengde? Hoe hebben jullie dat toen opgelost?
Wat ik me tevens afvraag, als jij met je collega's trompetten test in de sectie dan moet er altijd gemengd worden met wat er reeds staat, HvLaar, V Bach enz.
Hebben jullie als gehele sectie al eens andere instrumenten getest?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 16:25 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 18:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 09:34 

De nadere uitleg van Hans maakt mij wel nieuwsgierig; De know how die hier is toegepast doet verwachten dat er iets heel goeds ontstaat; Tegelijkertijd rijst bij mij ook de vraag als een instrument wordt gebouwd naar de wensen van een individu hoe geschikt het zal zijn voor anderen. Er zijn altijd mensen (ook trompettisten) die een voorbeeld zoeken en dat volgen zonder zelf te onderzoeken (vergelijk het maar met iemand die altijd de fiets koopt bij de winkel op de hoek en het advies daar volgt en een ander die het land afstroopt naar de beste prijs-prestatieverhouding); Toen Huub mijn B6 bouwde (deels naar mijn wensen, als eenvoudig amateur met beperkt talent !) bleek dat een verkoop succes.........Zo zijn er wel meer voorbeelden van hypes.
Gezien de kennis van Hans en de kwaliteiten van de bouwer vind ik het toch een zeer interessante otwikkeling, als ik weer kan spelen spreek ik graag een keer af in Rosmalen !!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 11:01 

Ik denk dat je persoonlijke voorkeur verward met door 1 individu samengesteld.

Een instrument is nou eenmaal een samenraapsel van compromissen waarvan kenners exact weten welke variaties mogelijk zijn. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent . . .

Op dit forum zijn een aantal mensen actief die heel goed weten wat de variabelen zijn en daardoor een instrument kunnen laten bouwen zoals zij vinden dat het zich zou moeten gedragen (Hans bijvoorbeeld). Er zijn er ook die echt genoeg gespeeld, ervaren en getest hebben om aan de hand van specificaties een instrument in het juiste hok te plaatsen (omdat zij ook de variaties en compromissen kennen). Ik kan me voorstellen dat dat zelfs een reden kan zijn om een instrument wel of niet te proberen (zoals Erik bijvoorbeeld).

Profiel  

Berichttitel: 't moet toch niet gekker worden!
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 13:33 

theo schreef:
Er zijn er ook die echt genoeg gespeeld, ervaren en getest hebben om aan de hand van specificaties een instrument in het juiste hok te plaatsen (omdat zij ook de variaties en compromissen kennen). Ik kan me voorstellen dat dat zelfs een reden kan zijn om een instrument wel of niet te proberen (zoals Erik bijvoorbeeld).

Ik niet.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 18:03 

theo schreef:
Ik denk dat je persoonlijke voorkeur verward met door 1 individu samengesteld.

Een instrument is nou eenmaal een samenraapsel van compromissen waarvan kenners exact weten welke variaties mogelijk zijn. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent . . .

Op dit forum zijn een aantal mensen actief die heel goed weten wat de variabelen zijn en daardoor een instrument kunnen laten bouwen zoals zij vinden dat het zich zou moeten gedragen (Hans bijvoorbeeld). Er zijn er ook die echt genoeg gespeeld, ervaren en getest hebben om aan de hand van specificaties een instrument in het juiste hok te plaatsen (omdat zij ook de variaties en compromissen kennen). Ik kan me voorstellen dat dat zelfs een reden kan zijn om een instrument wel of niet te proberen (zoals Erik bijvoorbeeld).

Ik zie dat verschil niet; Elke receptuur leidt tot specifieke eigenschappen, je moet maar weten welke receptuur voor jou de beste is. Maar mogelijk zijn er ontwikkelingen die je persoonlijke receptuur beinvloeden. Zo hebben mijn favorieten altijd een reversed leadpipe gehad, maar of dat zo blijft ? Heeft de Feniks dat trouwens ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur