Maar hoe speelt nu een Monette? De klank is persoonlijk, en daar kan je eindeloos discussie over voeren (in trompetland dan, bij violen of piano's is dat heel anders!) Maar het zullen toch wel een erg goede trompetten zijn in de zin van speelbaarheid, zuiverheid etc. Ik kan me niet voorstellen nl. dat die grote jongens dergelijke instrumenten gaan spelen, terwijl ze veel beter uit de voeten kunnen met een ander merk. De druk is altijd hoog op prof spelers en die zullen het zichzelf zo makkelijk mogelijk maken. Toch?
Overigens vermoed ik ook dat Monette het grote geld verdiend met zijn mondstukken. ik hoorde ooit eens een marktkopen man zeggen :".. liever een snelle gulden, dan een langzame knaak" (ja das ff geleden) en het zou me niets verwonderen dat hr. Monnette die marktkoop man tegen het lijf is gelopen
Over Hub zijn site die zou eind juni of juli (dat ben ik ff vergeten) klaar zijn. Hij liet me een PDF preview zien en dat zag er erg goed uit. Hij vertelde ook dat het meer interactief wordt (MP3 etc) en dat er teksten bijkomen waarom bepaalde spelers een bepaald type hebben gekozen.
Oja Erik, Hub wordt ook "slimmer" want die heeft de prijzen ook weer verhoogd. Vergulde Oiram kost nu 3150,--