trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 15:59 

..ik heb de video's zelf nog niet bekeken, daar wil ik even de tijd voor nemen... er staan ook filmpjes van Adam Rapa op...ik bewaar het beste(hoop ik) altijd voor het laatst.
Dat Ron het instrument nog maar twee weken heeft zegt weinig, ergens op de site meende ik te lezen dat Scotty na twee uur al een concert gaf op zijn nieuwe instrument.

..maar dat zal ook wel VRESELIJK hebben geklonken.

Grappig overigens dat de van Laar-users zo kritisch zijn over de nieuwtjes van Monette. Het is net als een half jaar geleden toen hier bijna iedereen viel over de nieuwtjes van Hub. Zou dat de reden zijn waarom Hubs site maar niet komt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 16:37 

Ruli schreef:
Grappig overigens dat de van Laar-users zo kritisch zijn over de nieuwtjes van Monette. Het is net als een half jaar geleden toen hier bijna iedereen viel over de nieuwtjes van Hub. Zou dat de reden zijn waarom Hubs site maar niet komt?

Ik ga ervan uit dat je mij niet rekent tot de groep "van Laar-users" die "zo kritisch zijn over de nieuwtjes van Monette". Ik ben normaal gezien lyrisch over Monette, ik vind ze optisch de best gelukte trompetten op de markt. Ik heb nog nooit een Monette-trompet bespeeld, dus daarover heb ik geen mening. Ik speel zelf twee Kanstul Monette-kopietjes en ben er lyrisch over. Ik vind alleen de sound van Ron Miles op de video slecht, kernloos, nietszeggend, vals en kiksend. Of dat met het Monette-nieuwtje te maken heeft of over zijn idee hoe dat Monette nieuwtje moet klinken weet ik niet. Adam Rapa speelt er ook op, ik geloof dat dat te beluisteren valt aan het begin van deel twee van zijn interview, en dat is fantastisch, zoals vrijwel alles wat Rapa doet. Zijn spel op Monette trompetten en mondstukken vind ik namelijk helemaal geweldig. Maar nogmaals, ik neem aan dat je mij niet tot bovengenoemde groep rekent, voor zover die groep überhaubt bestaat. Monette kan door de belachelijke prijsstelling natuurlijk wel wat meer kritiek verwachten dan andere merken, maar dat terzijde.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 16:44 

Inderdaad, Adam Rapa klinkt geweldig op z'n Monette. Zo te zien is het wel een "lichtere" trompet zonder al die verzwaringen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 18:29 

L J schreef:
Ik denk dat dit 'm dus meer ligt aan de bespeler dan het instrument. Ik dacht dat jij ook altijd op dit forum schreef iets in de trant van "klank bestaat uit 5% instrument 10% mondstuk en 85% bespeler" o.i.d. Nu beweer je dus dat ze zo klinken door het instrument...ik snap er niks meer van. Je bent in ieder geval niet erg consistent in je verhaal, door de jaren. Dat is niet erg, meningen kunnen veranderen, maar het zou interessant zijn te vertellen waarom je van mening veranderd bent, ipv. de discussie af te doen met non-argumenten.

Als je mij wilt quoten, probeer dan minstens me goed te quoten. Dan kun je me daarna altijd nog aanvallen op de consistentie in mijn verhaal.

Ik heb al vaak geschreven dat het geluid zo'n 60% bepaald wordt door de bespeler, 30% door het mondstuk en 10% door de trompet. Dat is een schatting maar dat is ook niet het hele verhaal. Ik ga hier uit van standaard trompetten. Monette maakt niet alleen standaard (gewicht) trompetten, maar ook extra verzwaarde. Hoe meer massa aan een instrument. Des te meer het zijn klank en speeleigenschappen opdringt aan de bespeler. Dat geld overigens niet alleen voor Monette, maar net zo goed voor Taylor of Edwards/Getzen, Courtois of ander bouwers die verzwaarde trompetten bouwen.

Het is nu eenmaal veel moeilijker om een tanker (veel massa) uit zijn koers te brengen in vergelijk met een kleine boot (weinig massa). Hetzelfde geld voor veel gewicht aan een trompet of weinig gewicht.

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 17 jun 2008 20:30, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 18:37 

Ruli schreef:

Ik ben ook nooit op de hoogte van Hub's nieuwtjes, meestal loop ik ook een paar maanden achter. Hub's website is nog niet af omdat ie er nog steeds geen tijd voor heeft door de enorme wachtlijst. Daarnaast heeft ie een nieuwe iMac, waar ie nog niets van begrijpt. Ik zal hem daar binnenkort eens bij gaan helpen als ie weer tijd heeft.

Maar als je alle nieuwtjes wilt zien, kun je gewoon naar hem toegaan. Dat is veel leuker dan naar plaatjes kijken op een website.

Overigens is Hub erg blij met Monette, dat heeft ie me al diverse malen gezegd. Vooral omdat Dave de prijzen zo omhoog heeft gestuwd... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 19:47 
Moderator

Om maar eens iets anders te zeggen.

Ik heb toevallig de 'eer' gehad om op de diverse lichtgewicht bouwsels van Monette te spelen. En naast de andere toeters die ik in mijn handen heb gehad, vielen die in het niets. Ik kan ze echt niet aanraden, al was het maar op basis van de prijs kwaliteit verhouding.

Als ik een Lada verkoop voor de prijs van een Maybach, wat ben je dan? Een idioot die makkelijk rijk wil worden. Dat is mijn idee.

Degene die die Lada koopt voor de prijs van een Maybach? Ok... Laat maar.....

Profiel  

Berichttitel: nomette
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 21:08 

Ha die Marnix!

waarschijnlijk doel jij o.a. de C-trompet van Sem. Mocht ik ook even op toeteren.
Degelijk instrument, niks bijzonders.
Wel heeeeeel duur, dus waarschijnliljk ook heeeeeel goed.

Laatst tijdens een sectierepetitie nog even op een Inderbinnen gespeeld. Kijk, dan lullen we niet meer......

bel me effe voor die Olds!

Groeten, Theo.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2008 21:59 
Moderator

Ha die Theo.

Onder anderen de C toet van Sam ja. Hij is er helemaal weg van:)

Ik bel je snel.

Mijn hoofd is een vergiet aan het worden :oops:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur