trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 05:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2007 20:46 

erikveldkamp schreef:
Vandaag waren zelfs de trombonisten van het Metropole orkest erg enthousiast over mijn nieuwe Oiram...het moet niet gekker worden!

doe je het dan wel goed???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2007 21:01 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2007 21:07 

erikveldkamp schreef:
Hub weet precies waar hij mee bezig is, hij heeft niet voor niets zo'n grote schare tevreden klanten. <<knip>>

Er beweert hier ook niemand dat hij dat niet weet!!! Maar blijkbaar mag je niets zeggen over heilige Hub dat ook maar een beetje negatief uitgelegd zou kunnen worden.

Voor de goede orde: ik vind 't prima instrumenten maar vind dat Hans een een klein beetje een punt heeft. Toen van Laar net (voor zichzelf) begonnen was met het bouwen van bugels en trompetten (en toen ook nog bezig met prototypes bastrombone) ben ik ooit bij 'm geweest om een aantal instrumenten te proberen. Heb toen nog een bugel twee weken van 'm meegekregen om te proberen. Was mijn instrument niet: kan gebeuren. Hub vertelde me toen dat hij instrumenten geheel bouwde naar de wens van de klant. Niks standaardisatie, alles custom!

Een paar jaar later nog een keer met 'm gesproken (vlak na de overstap van Damrow naar Yamaha, weet niet meer precies welk jaar). "Standaardmodellen" bleken toch wel een goed idee. De klanten van dat moment bleken toch behoefte te hebben aan bepaalde modellen: een B1 als lightweight, B2 met een grotere beker, B4 voor de Bach fans, etcetera. Lekker overzichtelijk. Klanten vroegen om een bepaalde configuratie en die modellen had hij dan al geoptimaliseerd klaarliggen. Echt custom bouwen zou hij, zo vertelde hij me destijds, alleen nog mondjesmaat doen.

Inmiddels zijn er zoveel standaardmodellen dat het weer op volledig custom gebouwd lijkt. Ofwel: ongeveer helemaal terug naar 't oude systeem.

Is dat erg?? Neen, dat heet voortschrijdend inzicht. De markt van nu is anders dan die van vijf jaar geleden en ook anders dan die van vijftien jaar geleden.

Mijn punt was: als er iemand een (m.i.) humoristische, misschien ietwat sarcastische opmerking maakt over van Laar dan moet je 'm niet meteen aanvliegen. Ik ga Hans hier niet zitten verdedigen, want dat heeft hij helemaal niet nodig maar een klein beetje respect t.o.v. elkaar moet toch niet teveel gevraagd zijn.

groet,

Arie

Oh ja: ben zeer benieuwd naar de B4 bugel. Is dat nu eindelijk een nog betere Couesnon kopie dan de Yamaha Shew bugel??

Laatst bijgewerkt door flugel op 25 okt 2007 08:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2007 21:26 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2007 05:56 

flugel schreef:
Mijn punt was: als er iemand een (m.i.) humoristische, misschien ietwat sarcastische opmerking maakt over van Laar dan moet je 'm niet meteen aanvliegen. Ik ga Hans hier niet zitten verdedigen, want dat heeft hij helemaal niet nodig maar een klein beetje respect t.o.v. elkaar moet toch niet teveel gevraagd zijn.

Een beetje respect is niet te veel gevraagd Bovendien zou je mijn opmerking ook als sarcasme kunnen lezen... Hub's instrumenten worden custom gebouwd, Hans KAN ze dus niet eens "van de plank" verkopen(nieuw tenminste), als ie dat al zou willen, want het is hier nu wel zo een beetje bekend dat ie wars is van Bach trompetten en de klonen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2007 08:16 

erikveldkamp schreef:
Je mag van mij alles zeggen over Hub, maar je kunt toch wel minstens zijn naam goed spellen... :wink:

Oei, je hebt gelijk. Shame on me. Ik zal m'n post aanpassen.

Citaat:
De B4 is geen Couesnon kopie, maar gewoon een compact gebouwde bugel. Als het al ergens op moet lijken dan moet je meer richting een oude Besson denken.

OK, dank. Ook interessant. Ik heb een tijdje op een Brevette gespeeld, prachtig qua klank maar je moest op een hoop noten flink corrigeren. Dat zal bij de van Laar wel beter zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2007 08:39 

Ruli schreef:
Hub's instrumenten worden custom gebouwd, Hans KAN ze dus niet eens "van de plank" verkopen(nieuw tenminste)(...)

Als ik het goed begrijp verkopen
http://www.jacschaap.nl en
http://www.cherubini.com/ wel nieuwe modellen (verbeter me maar als het niet zo is).
Tuurlijk, ze hebben vast niet alle modellen op voorraad, maar welke Bach dealer heeft nou alle Bach modellen op voorraad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2007 10:36 

Ruli schreef:
flugel schreef:

Een beetje respect is niet te veel gevraagd Bovendien zou je mijn opmerking ook als sarcasme kunnen lezen... Hub's instrumenten worden custom gebouwd, Hans KAN ze dus niet eens "van de plank" verkopen(nieuw tenminste), als ie dat al zou willen, want het is hier nu wel zo een beetje bekend dat ie wars is van Bach trompetten en de klonen.

Punt een, volgens mij staat er nergens dat ik het positief of negatief uitleg, het is gewoon een opmerking, en zeker niet sarcastisch, cynisch of ironisch.
Punt twee, ook al ben ik geen Bach-fan, wil niet zeggen dat ik geen groot respect heb voor hetgeen Hub doet (wat namelijk wel zo is)
Punt drie, volgens mij heb ik je nooit iets misdaan (voor zover ik weet heb ik hier nog nooit iemand in de zeik gezet want dat is niet mijn stijl), dus snap ik niet waar die felle reactie vandaan komt.
Punt vier, het is wel een beetje onzin dat Hub de enige zou zijn die instrumenten helemaal voor je op maat maakt. Dat doen namelijk alle kleine bouwers (kwantitatief!!), alleen zitten die wat verder weg dan Limburg dus is het wat minder praktisch.
Punt vijf, ik heb het er met Hub meermalen over gehad om zijn trompetten te gaan verkopen maar hij kan het er niet bij hebben, zeker niet op slechts 100km afstand van zijn atelier (logisch, hij heeft nu al een te grote wachtlijst)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur