Yamahaddatdangezegd schreef:
Moon schreef:
Tijdens het spelen is dit bijna niet mogelijk, maar onder druk lucht/water uitblazen met de 3 ventielen ingedrukt
Normaal gezien zou de druk bij het spelen hoger moeten zijn dan tijdens het water uitblazen, of je speelt met erg weinig ademsteun en blaast met erg veel geweld het water eruit. Een zacht kuchje is voldoende om het water uit je trompet te blazen, met veel geweld blaas je het water alleen maar voorbij de waterklep. Over met ademsteun blazen is hier al voldoende geschreven.
Mocht je hier niets aan willen of kunnen veranderen: dikker pompenvet gebruiken helpt ook.
Yamaha,
Het is niet echt bij het uitblazen van water. Dan heeft de druk een uitweg.
Indien de 3 ventielen worden ingedrukt, dus in gesloten circuit, is er teveel luchtdruk die de pomp doet uitschuiven wanneer de ademsteun wordt opgevoerd

(een crescendo naar ... ...) Ook het feit dat gedurende langere periode een zelfde circuit vol lucht wordt gepompt heeft hierop zijn werking.
Aan ademsteun geen probleem, maar omdat het een nieuwe toeter is en ik dit nooit met me ouwe Bach aan de hand had, vroeg ik me af of dit inherent kan zijn aan het productieproces en dit na inspelen overgaat, of dat er andere redenen zijn..
PS: in één ademruk ligt die pomp eraf op dit moment