Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22 Berichten: 499 Woonplaats: Apeldoorn
Vraag of iemand meer weet over een Frank Holton Elkhorn, WIS Bb trompet.
Ik heb deze via internet gekocht en hij speelt echt geweldig. Spreekt erg makkelijk aan wat denk ik te maken heeft met het lage gewicht (956 gram). De reciever is mbv schroefdraad te verstellen. De beker (vrij groot) heeft maar 1 verbindingssteun net voor het ventielhuis.
Ventielen lopen minstens zo soepel zo niet beter dan op mijn Getzen Doc Severinsen.
Volgens het serienummer is 'ie uit 1979 of 1980; ik neem aan net voor de overname door LeBlanc ?
Er staat verder geen typenummer oid op maar ik zou graag wat meer willen weten erover vandaar mijn vraag.
Voor zover ik weet is de naam Frank al in 1962 verdwenen, dus dan moet het instrument veel ouder zijn. Als er verder geen type opstaat wordt het lastig. De fabriek zit al sinds de jaren '20 in Elkhorn, Wisconsin dus daar wordt je ook niet veel wijzer van
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen