Hallo! Ik ben helemaal nieuw bij trompet.nl. Ik heb zo'n 20 jaar geleden een jaar of twee trompet gespeeld (bij een showkorps). Daarna had ik wel een (tweedehands) cornet, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zo veel meer mee gedaan.
Graag wil ik je mening over het volgende vragen:
Eigenlijk wil ik bugel gaan spelen en ik kijk al tijdje naar 'gebruikte' of 'tweedehands' bugels, maar steeds als ik daar dan een foto van zie, vind ik de vraagprijs té hoog. Nu denk ik niet dat ik prof ga worden en zou dus best genoegen kunnen nemen met een goedkopere nieuwe bugel, mist van redelijke tot goede kwaliteit.
Zo kwam ik o.a. bij
www.thomann.de (mij persoonlijk al (goed) bekend vanuit de geluidstechniek) een bugel tegen, die kennelijk voor hen onder eigen naam is gemaakt.
Het apparaat is te vinden op
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-173762.html
Ik heb hen gevraagd om een eerlijke mening en advies (en ook daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad) en hun antwoord luidde:
Citaat:
It's a very good study flugelhorn. For beginners and for advanced, too. Some musicians take this instrument for marching outside (if the weather is bad). It's a good alround flugelhorn. The finish (laque) is not excellent, but the valves are good.
Gezien dit commentaar, zou ik de aanschaf wel aandurven... Wat denkt de kenner?
En dan heb ik nóg een vraagje: zou ik er beter aan doen zo snel mogelijk bugel te gaan spelen of maakt het niet uit eerst nog een tijdje cornet blazen?
groetjes,
Luc