Mijn Vincent Bach heeft in tegen stelling tot andere merken geen waterpompje voor de buis aan het 3de ventiel. Weet iemand of hier een speciale reden voor is en heeft er iemand hier alsnog een pompje op te laten monteren
Als je net een paar tellen rust hebt om je instrument te legen, vergeet het dan maar om de buis uit, legen, buis in te doen. Je zult zien dat net voor jouw solo je instrument vol zit.
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Ik blaas al jaren op een Schilke X4, en die heeft ook geen waterklepje aan het derde ventiel. Wel kan je daar erg makkelijk even de hele schuif eraf halen om het leeg te gieten. Bach heeft er zo'n (onhandige?) stop met twee moertjes opzitten.
Wat mij ondertussen opgevallen is, dat alleen met een koud instrument de derde ventielpomp water opvangt. Is ie eenmaal warm, dan hoef ik hem nauwelijks meer te legen, en mis ik het waterklepje nauwelijks.
Bij de Bach trompetten heb je daar een extra buisje voor aan het derde ventiel zitten. Je trekt dan de laatste centimeter uit de pomp om de buis te legen. Nog makkelijker als de hele pomp er af halen, maar een kraantje is nog veel beter.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
Ik ken geen Bach Stradivarius waar dat niet op zit, zo'n buisje. Als je zo'n waterklepje bedoelt heb je helemaal gelijk. Je kunt dat als een 'custom order' bestellen. Iets wat voor een normale Nederlander nog een aardige klus is, of je moet rechtstreeks dingen gaan bestellen.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
Ik heb geen probleem met het feit dat mijn strad. zo geen klepje heeft. Het buisje is ook handig en deze buis 'vangt' gewoon niet veel water. Als je een solo moet spelen moet je voorzien op voorhand van het stuk dat dit buisje geleegd is, dan heb je zeker geen problemen.
Wat ik wel in het begin had is dat het buisje er tijdens het spelen langzaam uitkwam (en ook bij het trekken op de C# en D. Dat heb ik opgelost door een klein beetje de benen uit elkaar te duwen door je duim tussen de twee buisjes te steken...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen