Ik speel op een Calicchio 1S2 en Bob Reeves 42S-69 mondstuk. Typisch een trompet voor een bigband, waar ik hem ook vooral voor gebruik. Binnenkort maak ik een uitstapje naar een symfonieorkest. Ik twijfel of ik daar met deze trompet aan kan komen. Is die twijfel terecht?
Als je met die combi goed kan mengen en een groot symfonisch geluid kan maken, is het geen probleem. Maar die combi leent zich op papier niet bepaald voor dergelijke uitstapjes.
Tenzij je de solopartij in west Side story gaat spelen.
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Als je ergens een wat dieper mondstuk kan regelen, scheelt dat ook een hoop. Ik blaas bij harmonie/symfonie op Bach 3C, bij de bigband Bach 3E. Als ik me vergis (met name 3E bij de harmonie) dan merkt iedereen dat meteen .
In welk genre een trompet goed gedijt zegt me eigenlijk niet zo veel. Dat een Callicchio vaak met de lichte muziek wordt geassocieerd is een gegeven. Maar dat neemt niet weg dat je er alleen maar in een band mee kan spelen. Tenslotte heeft Klaas Kos jarenlang op een Callicchio (C)trompet in het KCO gespeeld. En als ik me niet vergis Huug Steketee in het Residentieorkest ook. En dat zijn toch niet de minsten..... Is natuurlijk wel effe zoeken naar een goede combi met het mondstuk en het mengen van de klank met de andere spelers. Maar ook dat is nmm weer subjectief. Zet dezelfde toeter aan verschillende lippen en er is altijd wel een miniem verschil hoorbaar. Succes.
Klaas Kos was bij mijn weten een Schilke speler. En een van de oude calicchios van Huug heb ik, ( een ondergewaardeerde trompet, echt een te gek ding trouwens) maar dat is een c trompet, en die is wezenlijk anders dan de bes. Valt daar totaal niet mee te vergelijken.
Klopt Roel, dank voor de aanvulling. En Marnix, de heren van het KCO hebben op vanalles gespeeld waaronder Schilke, Bach en zelfs Holton. En Klaas heeft wel degelijk op Callicchio gespeeld. 25-12-1986; Kerstmatinee in het Concertgebouw, 5e Mahler op de lessenaar en Klaas op een Callicchio. En dat was gaaf!! Heb het zelf gehoord toen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen