marnix schreef:
En moeten we dan na 12 oktober betalen om ze te testen?

Wat meer serieus: ik kan geen medium boring trompet vinden op hun site. Wellicht is dit nog niet bijgewerkt.
Ik kan me zo voorstellen dat Theo van Kampen hier wel interesse in heeft.
Ze hebben ook voor Marco Blaauw een trompet omgebouwd, en dat is iemand die volgens mij hoge eisen stelt aan zijn instrument, gezien het feit dat hij vaak erg lastige dingen moet doen. Dus deze bouwers lijken mij inderdaad niet van het kaliber Bessons.
Zou best wel weer een interessante aanvulling kunnen zijn.
Kun je iets meer vertellen over deze bouwers?
Beste Marnix, Natuurlijk zijn de trompetten na de 12e nog steeds gratis te testen. Echter, we hebben het prototype maar voor een korte periode omdat deze (zoals de naam suggereert) nog niet klaar voor de markt is. In de toekomst krijgen we meer trompetten van Gärtner & Thul. Deze drie zijn meer bedoeld als 'lekkermakertje'. Na de 12e gaan deze trompetten weer terug naar Gärtner & Thuls thuisfront.
Meer informatie over Dieter (Gärtner) en Gerd (Thul): Het zijn twee fanatieke instrumentenbouwers die alles op alles zetten om aan de wensen van de klanten te voldoen. Ze hebben daarom ook maar een afzet van een twintigtal instrumenten per jaar waaronder de Bb trompetten, concert trompetten en bugels. Ze hebben inderdaad al voor verschillende muzikanten een instrument gebouwd waaronder de trompet voor Marco Blaauw maar ook voor Markus Stockhausen en jazztrompettist Charlie Green (allemaal geen kleine jongens dus).
Je kunt gerust eens langskomen om de trompetten zelf te testen (zolang als we de trompetten hier hebben).
Verder nog over je vraag naar de site van Gärtner & Thul; we hebben het even voor je nagevraagd, het blijkt een fout van ons te zijn, het is inderdaad een ML boring. Bedankt voor de opmerking! Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt, dan horen we die graag!