HanZsizzle schreef:
Ik weet niet of het klopt, maar Hub van Laar, schijnt ooit bij Schenkelaar begonnen te zijn. En volgens mij zaten ze in Tilburg niet in Eindhoven.
Zaten in Eindhoven aan de Ruysdaelbaan en later in Best (Industrieweg). De Blasom doorstart later was in Someren. Of Hub er gewerkt heeft weet ik niet.
Onze complete fanfare had in de jaren zeventig een Schenkelaars bezetting. Zaten soms heel aardige instrumenten bij (cornet, euphonium, bastrombone). Helaas hadden ze ook vaak hetzelfde probleem (rot in de aanblaaspijp) en waren er ook minder goede instrumenten (bugels, trompetten).
Eind jaren 80, begin jaren negentig heb ik nog 'ns een prototype bugel van ze te leen gehad, overduidelijk geïnspireerd (gekopieerd??

) op Yamaha. Werd overigens ook ruiterlijk toegegeven. Was een mooi instrument, mooi van klank en zuiver in het gehele bereik. Voordat deze op de markt kwamen ging men echter failliet, de Blasom bugels die later op de markt kwamen leken wel op dit prototype, maar waren duidelijk minder. Wellicht was er aan het prototype (veel) meer aandacht aan de produktiekwaliteit besteedt?