trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Calicchio 1s/7
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Er is wel meer keuze.
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 14:24 

Dag Criminellis,

Er is inderdaad wel meer keuze, ruim binnen dit budget.
Wat te denken aan de Yamaha 6310Z of 8310Z.
De Kanstul Wayne Bergeron.
De Getzen custom class.
Een Bach verzilverd kost rond de € 2200,- vindt ik persoonlijk minder geschikt voor jazz.

Feit is wel dat de trompettist de jazz maakt :wink:

Deventer ligt dicht bij Borne, kijk daar eens.

Groet,
De reparateur.

Profiel  

Berichttitel: calicchio
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 18:46 

erikveldkamp schreef:
Yamahaddatdangezegd schreef:
Een Calicchio R39 (bijvoorbeeld) is daarentegen een van de grootst, warmst kinkende trompetten die ik ooit bespeeld heb. Zelfs een beetje aan de logge, onflexibele kant. Je kunt dus ook bij Calicchio alle kanten op.

Ik geloof dat Freddy Hubbard een R39L speelde. Jan Wessels speelt hetzelfde model.

DE Hubbard is de 3/9L , Jan wessels speelt VET op een Tulsa 1s2...... Zo zie je maar weer dat je niet alles uit een folder kan halen.

Profiel  

Berichttitel: Re: darkness.............
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 18:53 

Theo van Kampen schreef:
Een goeie kennis van me, een professioneel trompettist, heeft een Caligula, en die gast klinkt daar zeer vet op. Niet schril maar vet. Jammer genoeg weet ik niet wat voor type Kliko hij heeft, maar het kan inderdaad: vet en tòch Calicchio!
Jammer is wel dat deze toeter na een jaar of 5 totaal uitgewoond is en lekker veel red rot heeft in de leadpipe -en de stembocht- (daar gaan we weer, inderdaad) Beetje triest voor een toeter waar toch wel de hoofdprijs voor gevraagd wordt. Dus is de suggestie van Erik nog zo gek niet: Koop lekker een VL voor minder geld, gemaakt van betere materialen en met een sound die ook nog 's verdacht veel lijkt op het wanproduct uit 'Gods Own Country'.

Sorry Theo wij verkopen al een jaar of 8 Calicchio's en ik heb nog nooit een rotte leadpipe gezien. Sommige Calicchio's lopen al zo 20-25 jaar rond in Nederland dan mag het toch wel eens gebeuren dat het materiaal op is. Mede ook dat deze trompetten door professionals intensief worden gebruikt. Dus meer dan 1 repetitie in de week bij het plaatselijk orkest. Een aantal andere merken worden nog niet zo lang gebruikt dus daar zijn ook geen ervaringen mee.....(nog niet).

Calicchio heeft een wat moeilijkere periode gehad met leveringen maar gelukkig gaat het nu veel beter. We plannen nu zelfs 6 weekelijkse zendingen en dat is een goed teken.

Voor iemand die nog steeds iets speciaals zoekt rond de 2000E zijn de Calicchio's een geduchte concurrent voor vele andere merken.

Profiel  

Berichttitel: cal.1
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 18:55 

Dehaanmuziek schreef:
Mijn leraar heeft sinds kort een nieuwe Calicchio.
Het type durf ik uit m'n hoofd niet te zeggen (maar dat zal Marcel wel weten, denk ik)
Ik heb er zelf ook even op gespeeld, vond het een topinstrument en dat is het natuurlijk ook, maar ik heb verder weinig ervaring met Calicchio.
Zelf vind hij zijn oude (uit elkaar vallende) Calicchio wel lekkerder spelen.
Kan een kwestie van wennen zijn, maar hij heeft er inmiddels zo veel opgespeeld dat ie daar nu wel doorheen zou moeten zijn.

Toch is hij er wel zeer tevreden mee!
Overigens heeft hij nog wel staan twijfelen over de V-Raptor, maar het is dus een Kliko geworden! (ook voor voornamelijk leadwerk, trouwens)

Het Karakter won het van de V-Raptor. Maar het was een close-finish.

Harry's oude Calicchio is wel een ander model. Daar zat hem het wennen ook een beetje in. Hij speelde op een 1s2 geloof ik en heeft nu een 2/3ML
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2007 13:56 

Hey,
even een reply op de originele post:
ik speel zelf een jaar of 4 op een calicchio 1s2 ML anniversary model, (van Ray Bruinsma gekocht) voor pop en leadwerk.

Ben er heel blij mee, alleen wil ik vandaag de dag misschien een L ipv ML. heb het gevoel dat ik meer lucht kwijt wil in de hoogte
Het is een heel lichte trompet, en ik denk dat je ermee gebaat bent om een redelijk licht mondstuk te nemen (zelf speel ik op een yamaha 14a4A GP) kwestie van een balans te vinden tussen mdstuk en tpt. Ik ken mensen die spelen op een L, met een lightweight Monette en dat klinkt fantastisch.

De 7 leadpipe is ook iets alrounder dan de 2, dus ook voor kleinere jazz bezettingen is dat zeker te doen! Een vriend van mij speelt 1s7 met yamaha 15C4 als ik me niet vergis, en dat klinkt vet en soepel...
Veel van de klank zit in je hoofd!
Natuurlijk kan ik met mijn Calicchio combinatie niet klinken als mijn Committee met BR 43 V 3; dat ligt iets te ver uit elkaar...

my 2 cents

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur