trompet.nl > forum > Toon onderwerp - 8335LA Wayne Bergeron
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2007 09:57 

Zijn er al mensen die deze toeter hebben bespeeld en getest? Zo ja wat waren de bevindingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2007 19:18 

Ik heb er afgelopen week een repetitie op gespeeld (dankzij Atelier Pfeiffer) en moet zeggen dat het een hele mooie trompet is. Hij klinkt erg goed en speelt gemakkelijk en is geschikt voor lead en klassiek. Al zou ik voor lead wel een zilveren nemen.

Het is echter wel een grote toeter, er moet behoorlijk veel lucht doorheen. Dus meer zoals een large bore. Voor mij was ie dan ook te groot. Maar hij geeft wel een groot breed geluid.

Ik heb ook op de nieuwe 6330 gespeeld, het Till Broenner model. Die klinkt wel warm maar ik was er niet zo kapot van. Hij gaat bovenin snel dichtzitten. Maar voor warme jazzy solo's is ie zeker geschikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2007 23:11 

Hoe is ie in vergelijking tot de 8310Z bobby shew?

Deze trompet is nogal erg schappelijk geprijsd voor een professionele trompet of zie ik dat verkeerd. Rond de 1400 eur zijn ze te koop. Is niet duur vind ik.

Erik, jij hebt nogal veel trompetten getest.
Hoe scoren de yamaha's t.o.v. de Van Laars volgens jouw smaak? Tuurlijk ben jij een Van Laar fan, maar hoe groot vind jij het verschil?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2007 06:28 

De 8335LA is de grootste trompet die ze bij Yamaha maken, de 8310Z is 1 van de kleinste. Beide zijn fijne trompetten. Ik geloof dat de bekers hetzelfde zijn (grote L beker) maar de 8310Z begint heel klein (M boring) en wordt langzaam groter (stepbore), de 835LA begint als een ML en heeft een grotere stempomp, daardoor moet er veel meer lucht doorheen.

De 8310Z kost rond de 1600,- de 833LA rond de 2000,- maar dat is puur marketing, er zit kwalitatief geen verschil in.

TOV de van Laars zijn er kwalitatief een paar verschillen, sowieso zijn de ventielen van Hub's toeter echt veel beter, dus ze lopen beter en ze zijn van beter materiaal gemaakt. Daarnaast vindt ik de van Laars rijker van klank. Maar het grootste verschil is natuurlijk dat je bij Hub kunt laten maken wat je wilt voor een schappelijke prijs, bij Yamaha koop je wat er is aan aanbod wat soms goedkoper is en soms veel duurder, afhankelijk van het model.

Vroeger was ik nooit zo'n Yamaha fan maar de laatste tijd heb ze het voor elkaar weten te krijgen dat de toeters niet meer zo steriel klinken. Daarnaast zijn sommige modellen erg schappelijk geprijst zoals de 8310Z of zijn voorganger 6310Z die je soms voor 1200,- ziet staan. En ze zijn behoorlijk constant van kwaliteit.

Als ik een Yamaha zou spelen zou het waarschijnlijk de 9335NY zijn, maar die is jammergenoeg veel te duur. Kwalitatief is ie namelijk hetzelfde als een 8310Z maar wel meer dan 1000,- duurder! Allemaal marketing... :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur