trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Courtois of Getzen of Yamaha?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 15:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2006 12:24 

erikveldkamp schreef:
Je kunt bij Hub uit een serie trompetten de beste voor jou uitkiezen. Iemand anders vindt mischien een andere lekkerder spelen. Ik geloof niet dat Hub slechte trompetten verkoopt. Ik heb er al een hele hoop bij hem getest en ben er nog geen 1 tegengekomen.[/code]

Klopt, maar consistent zijn ze ook niet echt. Jan Oosthof heeft 2 van Laars, op allebei staat B2 maar ze zijn totaal verschillend, zelfs de boring is anders. De buizen van de een passen niet op de ander :?
Het komt er dus echt op aan dat je voor jou de beste neemt, en dat hoeft inderdaad niet voor een ander ook de beste te zijn.
Toen ik met Ruud Breuls bij Eclipse was, was hij met nog 2 anderen bugels aan het testen. Ze kozen alledrie een andere. De verschillen zijn minimaal, maar wel aanwezig.

Profiel  

Berichttitel: Mijn uiteindelijk keuze.. Verrassend!
BerichtGeplaatst: 05 jul 2006 15:46 

Goed,

In maart een leuke discussie op gang gebracht wat ik het beste kon doen met het kopen van een trompet..

Had een aardig budget en wilde iets moois kopen..

UIteindelijk is het een 2e hands goedkopere geworden. Een Zwitser, Musica..
Budget ging op aan iets anders... :D ( uitelkaar gaan is altijd een dure hobby.. Voordeel is dat er meer tijds-ruimte is om herrie te maken!!! :o )

Allen nog hartelijk dank voor de reactie's..

Inmiddels ben ik nu weer 6 weken aan het spelen.. En probeer ik voor voorlopig mijn Embouchure zelf te ontwikkelen.. Ja, ik weet het eigenwijs en moet ik nooit doen.. Ik weet inmiddels waar ik heel erg op moet letten en voor moet oppassen.. En als ik wat makkelijk van blad muziek kan spelen (en verder kom dan E2) zal ik lessen nemen.. Ik ben nog steeds van mening dat het kan zonder.. De eerste neiging om spieren spannen en mondstuk tot achter mijn tanden te persen tijdens spelen van "hoge' noten is nu wel voorbij en er zijn goede artikelen over het spelen van noten en het ontwikkelen van Embouchure en spelen van hogen noten. Mijn speciale dank aan Eric Veldkamp.. Heb veel bij jou gelezen en gedownload!! Kan natuurlijk het meeste nog niet spelen maar wel heel veel gezien.. Nog even een aanrader en misschien wel mening willen hebben over het volgende nummer:

Miles Davis - Ascenseur pour L'echafeaud - Generique.

Ik vind dit het aller mooiste wat er is gemaakt op trompet.. Mensen die hem willen hebben kunnen mij mailen walther@vanstipriaan.com

ciao en nog bedankt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 07:43 

Wat betreft de Musica.
Volgens komt hij uit Tjechie uit de Amatie fabriek, de Zwitser is enkel een importeur die de naam Musica op de toeter laat zetten.
Deze toeters waren voor jaren geleden te koop beneden de 500 gulden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur