trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mijn nieuwe aanwinst: Courtois bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2006 19:08 

euhm ik ben nu in Nijmegen op mijn studentenkamer, maar serienummer is meen ik uit mijn hoofd 10134, ik heb hem gekocht voor 250 euro, maar als ik sommige sites moet geloven is hij het 3 voudige waard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2006 19:14 

Kikken schreef:
euhm ik ben nu in Nijmegen op mijn studentenkamer, maar serienummer is meen ik uit mijn hoofd 10134, ik heb hem gekocht voor 250 euro, maar als ik sommige sites moet geloven is hij het 3 voudige waard.

Lijkt me sterk... dit is volgens mij een leerlingmodel Courtois, met een behooriljk kleine beker, in vergelijking met bijvoorbeeld de nieuwe 154, 155 of 157 modellen...
Een 2ehands 154 met trigger betaal je nu ongeveer 800 tot 900 voor, als ie er heel goed uitziet kan dat oplopen tot 1200 ofzo, maar veel meer ook niet.

Ik heb zelf een jaartje of 3 op zo'n bugel gespeeld, vond het toen behoorlijk goed, maarja toen was ik ook nog maar 13 ofzo, daarna overgestapt op trompet.
Nu ik wat ouder ben en ook op andere bugels gespeeld heb, vind ik het niet meer één van de beteren. Ze zijn qua klank m.i. een stuk minder dan de 154 (en hoger) vanwege de kleinere beker, maar wel beter dan de lagere Yamaha modellen, en andere merken zoals Besson etc.

Ik denk dat je voor 250 een goede middenklasse bugel mocht verwachten, en daarin ben je goed geslaagd! Veel plezier met je aankoop. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2006 21:15 

ik zeg ook niet dat het zo zou moeten zijn maar dit is wat een constateerde op een aantal internet sites dus. Maar trouwens op 2ehand.nl staat een 154 voor 375 euro dus misschien is dat wat voor je perrez.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur