trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke Es-cornet kan ik het beste kopen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2005 08:39 

Ik heb zelf een Kanstul Soprano. Het was waarschijnlijk de eerste in Nederland toendertijd, en kwam rechtstreeks uit Amerika.

De Kanstul is een goed instrument. Blaast erg licht. Toch zou ik op dit moment kiezen voor een Schilke met berillium beker. Schilke heeft betere ventielen en de klank is zoals de meesten het vinden het mooiste voor een Soprano.

Ik heb voor het eerst op een Schilke gespeeld toen de Amsterdam Staffband bij ons op bezoek was en ik even geruild had met hun Soprano(=Site Admin hier). Ik vind het een heerlijk instrument en straald een en al kwaliteit uit.

De Schilke van "pieper" heb ik bij Steenbeek ook op gespeeld maar heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat deze volgens het serienummer al behoorlijk oud leek en er geen Berillium beker op zat. Voor een paar euros meer kan je er een rechtstreeks kopen in Amerika.

Op de site in mijn Sig staan ook een aantal onderwerpen over Soprano Cornetten. Ook zijn de meeste Top soprano spelers van Nederland en België lid en kan je aan hun een mening vragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2005 13:14 

schrijver schreef:
Ik heb zelf een Kanstul Soprano. Het was waarschijnlijk de eerste in Nederland toendertijd, en kwam rechtstreeks uit Amerika.
De Kanstul die ik uitprobeerde viel me zwaar tegen: zuiverder dan de Besson (is ook niet zo moeilijk :? ), maar hij speelde erg zwaar. Misschien persoonlijk maar toch....
Gisteren m'n eerste echte repetitie gehad met de Schilke: 2 uur achter elkaar is opeens geen strijd meer, octaafsprongen doen het opeens weer en na anderhalf uur is er nog poeste over...
Wel even wennen dat ik de middel C weer gewoon los kan pakken ipv. 2/3.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur