trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet voor 'lichte' muziek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2005 09:58 

trumpetvos schreef:
Jaws schreef:
erikveldkamp schreef:
Jouw Holton is een kopie van de Bach ML37 (Mt.Vernon) en de JK3C een kopie van de VB 3C. Dus ik weet niet of ze er veel mee opschiet qua trompet, qua mondstuk wel denk ik zo.

Heb zelf een VB 3c thuis en een JK 3c maar heb het idee dat die JK een stuk dieper is. Hebben mensen daar ervaringen mee??

Ik heb ze beide thuis, en er zijn wel kleine verschillen, de rand van de JK is iets breder en de binnenrand is iets scherper, de boring is 0.06mm kleiner.
De cupdiepte's verschillen volgens mij niet.
Verder voelt de Bach iets groter aan dan de JK.

Kantekening : ik heb een Bach van de nieuwe generatie met de grote letters, de Bach mondstukken met de kleine lettertje's kunnen onderling nogal verschillen.
Als je die gaat vergelijken met een JK kunnen de uitkomsten ook verschillend zijn.

Hmm, ok.
Dat de rand van die JK scherper is had ik ook gemerkt. Misschien lijkt het dan of het mondstuk dieper is, dat zou kunnen.
Maar gevoelsmatig lijkt het verhaal van Yamahaddatdangezegd aannemelijker. Ook lijkt de boring van de Bach mij juist kleiner. Soms vind ik het mondstuk nogal makkelijk "dicht" zitten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur