trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wild thing
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2005 23:20 

ik denk dat boring een persoonlijke kwestie is....

nico schepers bijvoorbeeld speelt ook op een extra large bore... lynn nicholson ook, en lew solof speelt dan weer op een small dusja....
ikzelf heb een medium en een large... en voel eerlijk gezegd niet zoveel verschil qua speelcomfort, alleen is het soms meer naar lucht happen met de large...

alhoewel zo'n XXL is natuurlijk al een behoorlijke kachelbuis.... :roll:

Profiel  

Berichttitel: Re: wild thing
BerichtGeplaatst: 12 jan 2005 12:25 

jazzy schreef:
kan iemand iets meer vertellen over Flip Oakes Wild Thing trompetten? ik vermoed dat het een leadtrompet is?
jazzy

Ik heb al eens eerder over mijn (korte) ervaring met deze toeter gesproken: http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=1701
Het was te kort om het echt te testen, maar deze trompet ( (samen met een van Laar overigens) spookt nog steeds door mijn hoofd als serieuze opvolger van mijn Holton MF2. Ik speel voornamelijk Lead trompet in Jazz en Pop.

Hierbij nogmaals mijn eerdere post:
-----------------------------------------------------------------------------
Callichioadict schreef:
Nooit gespeeld op zo'n ding maar in de VS wordt hij gezien als een van de beste trompetten voor populair werk. Ik zou hem wel eens willen proberen, maar waar?
Dat wordt lastig. Ik heb er eens een uur op gespeeld (geleend van een bezoekende engelse trompet solist; Mike Henry). Dat beviel mij heel erg goed. Kernachtig, grote toon, en toch flexibel.
Hij is in Europa alleen in Engeland te koop bij Tony Carter. De Bariton Saxofonist van Chris Barber Big Band met tevens een eigen muziekinstrumentenhandel
Als ze weer eens in Nederland touren heeft hij er altijd wel 1 bij zich die je kan proberen.
Of anders een tripje door de kanaaltunnel...
-----------------------------------------------------------------------------

probeer Tony of Mike maar eens te strikken tijdens een van hun vele optredens in Nederland met de Chris Barber Big band. Ik weet zeker dat ze je graag te woord willen staan.

Doe er je voordeel mee.
8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur