Geregistreerd: 22 nov 2008 19:10 Berichten: 25 Woonplaats: reimerswaal rilland-bath
hoi ik ben in het bezit gekomen van een Olds Ambassador Fullerton Callifornie bes trompet is van ongeveer uit 1970 en ziet er redelijk uit wat kleine krasjes en heel klein butsje net voor de beker
weten jullie wat meer over deze trompet en met wat voor type b.v uit yamaha lijn kan ik hem vergelijken lijkt me wel leuk om iets over de waarde ervan te weten te komen ik heb er 2 jaar geleden ongeveer 200 euro voor betaald ,en er eigenlijk nooit op geblazen omdat ik vind dat hij nogal wat zwaar blaas maar er komt een ontzettend mooie sound uit
frand
_________________ ik wordt steeds erger verliefd op mijn trompetje
hij slaapt of hij speelt trompet zegt mijn vrouw
De Olds Ambassador is een tank. Die is bijna onverwoestbaar. En wordt over het algemeen gezien als een prima beginners instrument. Er is bijna geen vergelijk te maken. Want kwalitatief kom je wellicht uit bij de Yamaha 4000-serie. Maar qua prijs, is een Ambassador dat niet waard. Want als je binnen de Olds lijn gaat kijken, staan bijna alle instrumenten die Olds verder maakten hoger in de ranglijst. Een goeie Mendez of Recording, gaan de deur uit vanaf 800 euro.
De meeste Ambassadors gaan voor 150 euro weg. 300 Als het echt een hele goeie is.
En daar kom je bij het heikele punt. Vanaf begin jaren 70 ging de productie van Olds hollend achteruit. Dit omdat ze de beslissing namen om teveel te produceren. Ze moesten het tegen allemaal andere fabrikanten opnemen, waardoor ze zichzelf voorbijliepen. Dus ze konden niet meer aan hun eigen kwaliteitseisen voldoen. De Oldsen vanaf de jaren 70 worden over het algemeen ook minder goed gevonden dan de instrumenten dan daarvoor. Ik geloof dat in 1979 de deuren definitief sloten.
Nog niet zo lang geleden ben ik in het bezit gekomen van een 61" Ambassador trompet. Klank is inderdaad heel mooi blaast niet zwaar en ze speelt als een trein.Het schijnt dat Olds hetzelfde ventielhuis gebruikte voor zowel de Ambassador als de professionele.modellen als de Mendez.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen