Zag op het internet bij Music all in deze trompet staan bij B-stock voor 850 euro. Maar kan op het net niet veel vinden over deze trompet. Neem aan dat de L een large bore is. Kan alleen het type vinden met ML en S. Kan iemand me wat meer over deze trompet vertellen en ook hoe de kwaliteit is.
Holton ST308 is ML-bore, de L staat voor lak. Model ST307 is L-bore. Het zijn de laatste MF-horns (Maynard Ferguson) uitgebracht door Holton. Heb jarenlang met heel veel plezier op de ST307S gespeeld. Sommige exemplaren hebben naar het schijnt wat last van red rot dus bij aankoop goed checken. Indien in goede staat heb je voor 850 euro veel trompet.
Ik weet niet of frederik de trompet die verkocht wordt kent, maar de toevoeging L is niet typisch voor Holton, en kan dus van alles betekenen, al ben ik het met frederik eens dat de L van lak het meest voor de hand ligt. Schilke gebruikt de L bijvoorbeeld voor het aanduiden dat het een Tuning Bell-model betreft. Ik meen dat bijvoorbeeld B&S deze benaming ook hanteert.
Dus ik zou eerst de verkoper eens mailen voordat je conclusies trekt. En i k zou er eens op spelen, ik kan me herinneren dat ik het niet zo'n bijzondere toeter vond, een beetje stijf en klein, als is dat alweer een tijd geleden.
Inderdaad Roel, ben niet 100% zeker of de L voor Lak staat. Ben wel zeker dat de laatste S in ST308S voor Silver staat. Vandaar mijn redenering dat de L verwijzing is van de verkoper naar lak. Inderdaad voor zekerheid informeren bij verkoper. Holton zelf gebruikt voor type in lak gewoon ST308
Ik heb een aantal jaren met veel plezier op deze MFHorn gespeeld. Inderdaad niet het grootste geluid, maar erg makkelijk en ook boven C''' lekker open. Goeie intonatie ook. Ik heb de mijne vijf jaar geleden voor 1100 verkocht, en die was in goeie staat. Dan vind ik 800-850 nog best wel veel eerlijk gezegd.
Geregistreerd: 24 feb 2005 10:50 Berichten: 92 Woonplaats: Helmond
Ik heb zelf de ST308s, de ML is silver. Maar ik begrijp dat ie zelfs in goeie staat niet zo veel meer oplevert dus? Zat te denken om m te verkopen en een L bore aan te schaffen aangezien ik de laatste jaren heel veel trombone speel en zo mijn lucht beter kwijt kan...
Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen