trompet.nl > forum > Toon onderwerp - redrot
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: redrot
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 07:18 
Moderator

Naja niks om je voor te schamen, 250 euro is nu ook weer niet een bedrag waar een paard van gaat stijgeren. Dus prima voor de carnaval.

In principe beschermt de lak laag tegen invloeden van buitenaf. Dus zweethanden, en dat soort zaken. Als je geen agressief zweet hebt, valt het allemaal wel mee.

In bad doen, met een drupje dreft kan geen kwaad. En zeker als je hem wil ontlakken, is een warm bad perfect. Anders kun je beter koud water gebruiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 09:42 

Nee klopt, voor dit jaar ging mijn selmer sopraan sax mee die toch wel een tikje duurder was dan deze 250. Ik ga de trompet vanmiddag bespelen, nog specifieke dingen om op te letten? Ik neem aan dat 250 incl. de koffer, demper en evt. mondstuk is dus ben ik voorzien. Ontkalken met ontkalk tablet of ook gewoon met dreft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 14:34 

Voor de nieuwsgierigen, het is inmiddels mijn trompet! hij speelt voor mij fantastisch en alles loopt als een tierelier. Toen ik daar was had ik twijfel over de redrot omdat ik plekjes als op de foto tegen kwam, ik wou hierdoor van de aankoop afzien. De aardige man stelde toen dat ik hem wel een weekje zonder iets van ook maar een gedeelte het aankoopbedrag mee mocht nemen.

Vervolgens ben ik ermee naar de plaatselijke reparateur gegaan en advies gevraagd, deze vond het een goede aankoop maar zei wel dat een groot onderhoud wel heel nodig was. Dit zou komen op zo'n 100 euro om alles weer precies passend en 100% te maken, ik heb de vriendelijke verkoper opgebeld en voorgesteld deze kosten te delen en deze meneer ging hiermee akkoord. Na de carnaval gaat hij dus even naar de reparateur, maar ook nu speelt hij al heerlijk!!

Weet niet of iemand het leuk vond om te weten maar bij deze :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 14:47 

pascaldenijs@me.com schreef:
Vervolgens ben ik ermee naar de plaatselijke reparateur gegaan en advies gevraagd, deze vond het een goede aankoop maar zei wel dat een groot onderhoud wel heel nodig was. Dit zou komen op zo'n 100 euro om alles weer precies passend en 100% te maken, ik heb de vriendelijke verkoper opgebeld en voorgesteld deze kosten te delen en deze meneer ging hiermee akkoord.

Dat doe je goed man!

Wat gaat die reparateur allemaal doen voor die 100 euro? Ik vind dat nogal een bedrag hoor. Stel dat hij € 50,- per uur rekend (werkplaatstarief) dan kan hij twee uur los op die toeter. Klinkt als een totale revisie + viltjes, kurkjes en veren. Was die Yamaha er zo slecht aan toe?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 14:50 

Ja een totale revisie en schoonmaken op een bepaalde manier omdat hij ook nog heel erg vies was, daarnaast ging hij volgens mij ook nog iets met de ventielen doen dan zodat de trompet nog makkelijker aanspreekt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 15:31 

Nu ik een mooie trompet heb ga ik ook misschien de switch maken tussen les van mijn neef (goede trompettist) en een daadwerkelijke leraar dit om het nog iets beter onder de knie te krijgen en op die manier hoop ik ook wat leuk lesmateriaal te verkrijgen maar dat is allemaal voor na de vastenavond.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur