trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach C-trompet van voor 1974
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vincent Bach C-trompet van voor 1974
BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 19:05 

Mijne heren en dames,

Van een grote firma uit het zuiden des lands een VB Stradivarius C-trompet op zicht.

Gegevens:

- Serienummer 95106
- Large bore (code CL)
- 25A leadpipe
- 229 beker
- Gebruikte staat (maar gezien leeftijd mag dat)"
- Geen grote deuken/butsen

Wat zou een reële prijs zijn voor zo'n instrument?

Alvast dank voor jullie reacties.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Vincent Bach C-trompet van voor 1974
BerichtGeplaatst: 10 jan 2013 07:40 

Je bedoelt deze?

https://secure.adams-music.com/shop/c/p/i/detail/?s=Gebruikte+trompet+C%2C+Vincent+Bach%2C+Lak+%5Bsn%3A95106%5D&p=95D99A5B1EE142A7881EE252A2ADB888&i=6A6B25148B654B258DC7ED5EA4716E3C#.UO5hdW-zKSo

Volgens mij gaan de meeste C trompetten gaan op marktplaats voor ongeveer 700-800 euro. Nu heb je er wel één die helemaal nagelopen is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2013 07:56 

Dat nalopen zou ik niet zo zeker op zijn. Tenminste ik heb mijn nieuwe trompet bij Adams gekocht tegen o.a. inruil van een oude hoorn, waarvan één van de ventielen kapot was. Die lag een half jaar geleden nog precies in dezelfde staat in de winkel (met kapot ventiel, maar wel voor het dubbele geld als wat ik ervoor gekregen heb). Kan me daarvan in ieder geval dus niet voorstellen dat hij gerepareerd was en/of nagelopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2013 11:37 

Thnx.

Morgen nog even proefspelen op een andere toeter bij brassatelier de Wilde in IJsselmuiden. Het betreft ook een VB Strad. maar met een 229GH-beker en een jaar of dertig jonger ;-) Leadpipe nog niet bekend. Ben wel benieuwd hoe dat klinkt. Deze trompet is als nieuw en staat voor 1600,- te koop. Uiteraard neem ik ook even de trompet van Adams mee ter vergelijk en wellicht kan hij nog wat zinnigs zeggen over de staat van het instrument.

Blijf het een lastige overweging vinden. Ik weet nog niet precies of ik de C-trompet vaak ga gebruiken. Ik speel solocornet (principal) bij een brassband dus de C-trompet zal vooral gebruikt gaan worden als 2e instrument voor enkele solo-optredens (kerkdiensten, kooroptredens etc) en mogelijk incidenteel voor invalwerk bij een koperensemble en dan is 700/800 euro een mooie prijs. Van de andere kant is er ook wel wat te zeggen voor een wat nieuwer exemplaar.

Twijfels, twijfels, twijfels.. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2013 17:57 

229 met 25A leadpipe vind ik persoonlijk de lekkerste configuratie. Ik speel zelf een verzilverde met heavy goldbrass beker, hij is ongeveer 20 jaar oud en ik heb er 800 euro voor betaald.

Mij lijkt 600 een beter prijs voor deze, gewoon een beetje onderhandelen. Wat ik echt een aanrader vind, is 2e hands trompetten kopen van een professionele trompettist. Op deze manier heb ik een aantal fantastische instrumenten gekocht voor een hele goede prijs.

p.s. als je 1600 er aan wil uitgeven. Op marktplaats staat een mooie Chicago C van Bach voor 1500, lijkt me mooie optie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2013 00:59 

saniejjj schreef:
Dat nalopen zou ik niet zo zeker op zijn. Tenminste ik heb mijn nieuwe trompet bij Adams gekocht tegen o.a. inruil van een oude hoorn, waarvan één van de ventielen kapot was. Die lag een half jaar geleden nog precies in dezelfde staat in de winkel (met kapot ventiel, maar wel voor het dubbele geld als wat ik ervoor gekregen heb). Kan me daarvan in ieder geval dus niet voorstellen dat hij gerepareerd was en/of nagelopen.

Serieus?

Wat een afgang...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2013 12:05 

richaar-cdl schreef:
p.s. als je 1600 er aan wil uitgeven. Op marktplaats staat een mooie Chicago C van Bach voor 1500, lijkt me mooie optie.

Volgens mij van een van forumleden hier. Heb al even contact met hem gehad en hij geeft aan dat de chicago-leadpipe erg lijkt op een 25a. Heb al flink lopen grasduinen op het wereldwijde web maar hier nog geen bevestiging voor gevonden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2013 16:33 

Die Chicago is idd van een beroeps.

De leadpipe is gebaseerd op een mount vernon. De 229 beker is iets lichter dan het standaard model. Het verschil met de goldbrass heavy zal vrij groot zijn. De gh heeft een hele mooie krachtige sound. Stemming is wat moeizaam, ik verwacht dat de Chicago beter zal zijn. Ander nadeel van de gh beker is dat hij vrij snel afkoelt. In symfonisch werk wel eens lastig als je veel rust heb.

Beide zijn top instrumenten, keuze is afhankelijk van smaak en waar je hem voor nodig hebt. Focus niet te zeer op die leadpipe, als die niet bevalt is die vrij makkelijk te vervangen. Succes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur