trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha 43 of 53 serie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Yamaha 43 of 53 serie
BerichtGeplaatst: 14 dec 2012 14:49 

marnix schreef:
Voor de rest zou ik de topic starter aanraden om voor het geld dat een 4 of 5 serie nieuw kost, ook de tweede hands markt te bekijken.

Volgens mij is dat tot op de millimeter precies wat ik al gedaan heb, in mijn eerste post in dit onderwerp, net voordat jullie een voor een mijn expertise in twijfel begonnen te trekken. :wink:

Ik vind het leuk om over de codering van Yamaha te babbelen en mijn visie op de nomenclatuur te verdedigen. Ik heb veel oude en nieuwe Yamaha trompetten en bugels gespeeld en er ook een aantal langere tijd gebruikt, en baseer onder andere daarop mijn theorie. Als het als ongewenst ervaren wordt dat wij daarover hier van gedachte te wisselen, wil ik best een nieuw topic aanmaken, maar ik geloof dat ik de topicstarter een aardig advies heb meegegeven, en verder is er niets meer hieraan toegevoegd, behalve dat Marnix het nog eens herhaalde. Dus wat mij betreft kunnen we het er ook hier nog even over blijven hebben.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2012 17:23 
Moderator

Nou, je expertise in twijfel trekken... :wink: Ik formuleerde mijn vraag toch met opzet zo, dat je niet meteen in de verdediging hoefde te schieten.

Maar even los van mijn herhaling van jouw tip tot 2e hands kopen: ik denk dat het bespreken van de onnavolgbare Yamaha typeaanduidingen niet echt een hulpmiddel is voor het uitzoeken van een nieuwe trompet. Zeker niet als het om een beginner gaat, die daar sowieso geen kaas van gegeten heeft, zeker niet als er onduidelijke Amerikaanse onzin onvertaald naar dit topic wordt geholpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2012 19:01 

Als mijn begrijpend lezen op pijl is, speelt de TS al minimaal 2 jaar trompet. Ze kan een trompet dus redelijk beoordelen. Ik vraag me af of het een Yamaha MOET zijn? (hoewel ze wel vraagt wat het verschil is tussen de modellen, zegt ze niet dat ze geen andere merken wil proberen, volgens mij?)

Ik zou zeggen, ga één of meer dagen naar wat gerenommeerde trompet winkels en speel eens op verschillende trompetten. Voor de prijs van die modellen lijkt het mij de moeite waard om wat tijd uit te trekken voor de beslissing. Ik denk dat je heel goed weet welk geluid je wil hebben.

Ik adviseer om in ieder geval geen nieuwe te kopen. Koop een tweedehandse van een hogere klasse, van welk merk dan ook.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur