trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Aanschaf nieuwe trompet voor beginner: Bach VBS?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aanschaf nieuwe trompet voor beginner: Bach VBS?
BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 23:13 

Hoi Finchy,

Je krijgt hier reacties van echte profi's met jaren ervaring. Als budget voor jou ook een issue is, dan hoef je naar mijn idee echt niet bijna 1000 euri neer te tellen voor een goed instrument.

Ook met de helft ben ik ervan overtuigd, dat je via marktplaats een goede te pakken kan krijgen. Lees recenties van het merk en type en je kan je een idee vormen of het iets voor je zal zijn.

Theo van Kampen had onlangs een zeker niet verkeerde verzilverde B&S te koop, ik geloof voor 450 euro. Van zo eentje kan jij zeker veel plezier beleven. Het is maar even een voorbeeld. Later kan je altijd nog eens naar wat anders gaan uitkijken. Het punt daarbij, zo heb ik dat zelf ook ervaren, veel meer dan het instrument zelf, jij zelf maakt het geluid.

Inderdaad een goed idee om hem mee te nemen naar je leraar. Die weet waar hij naar moeten kijken wat betreft slijtage van de ventielen en kan voor jou oordelen of het instrument geschikt is.

Iets anders is het vinden van een voor jou geschikt mondstuk. Als je die al niet hebt, ook wat dat betreft zou ik zeggen, kies een veel gebruikt gemiddelde. Lees hier op het forum en je weet wat goed voor je zal zijn. Je kan de komende jaren dan echt vooruit. Pas daarna heeft het echt pas zin om te gaan denken over heel specifieke wensen voor je instrument.

Succes met je zoektocht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 08:25 

Roel schreef:
Marcus schreef:
Interessante discussie, maar toch kap ik ermee. :?

Héél erg jammer, nét nu ik je een aantal vragen gesteld heb. Als ik dat geweten had was ik niet aan de discussie begonnen. Ik vraag me af wat je op een discussieforum te zoeken hebt als je zomaar midden in een gesprek de boel afkapt. Erg onbehoorlijk naar mijn mening!
Marcus schreef:
Ik hoop dat de topic starter het nog kan volgen. :wink:

Het enige onduidelijke tot nu toe zijn naar mijn mening jouw twee opmerkingen waar ik vragen over gesteld heb. Ik hoop dat je die, ondanks je eerdere voornemen, toch nog wil beantwoorden.

Roel, omdat je zo aandringt, ik kap ermee vanwege 2 redenen:

1. onze discussie voegt steeds minder toe aan het beantwoorden van de vraag van topicstarter;
2. de sfeer vind ik steeds minder prettig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 sep 2012 18:18 

finchy schreef:
Voor mij is op dit moment budget het belangrijkste criterium: ik wil geen absoluut instapmodel, maar heb ook geen zin om 2500€ te spenderen

Hoeft ook echt niet. Een leerling van me kocht voor €120,- een Selmer Bundy. Prima toeter, speelt makkelijk, intoneert beter dan een Getzen 900 Eterna van ruim 10 x zo duur 8), geen spoortje red rot. Okee, de stembuis zit vast. Gaat ie laten fixen bij Muller voor hoogop een paar tientjes.
Voor een gabber van me kocht ik een Selmer Signet voor (inclusief wat soldeerwerk) € 130,- Steengoed ding.
Inderdaad blijven deze twee toeters wat achter qua klank bij een Bach Stradivarius of Conn 22B New York Symphony. Nou en? Bij voldoende interesse van de leerling komt zo'n toeter heus nog wel 's. Tijd zat.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 16:43 

Mee eens!
Houd ons op de hoogte Finchy.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2012 19:36 

Hoi iedereen,

Na de controle door mijn docent, ga ik toch passen voor de tweedehands stradivarius. Ik ga (zoals initieel al voorgesteld) voor een Bach VBS. Heb nog wat uitleg gekregen van een professionele muzikant en ik heb een goed buikgevoel. Doordat ik op dit moment nog niet echt een heldere noot eruit krijg en ik mij moet verlaten op de kennis van anderen, is dat buikgevoel zeer belangrijk voor mij. De toekomst zal wel uitwijzen of dit een blijvertje is.

Alvast bedankt voor de goede en leuke commentaren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur