trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vervangen Bach strad 180ML43.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 16:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 13:28 

Hieper de piep. Het is eindelijk gelukt. Ik heb eindelijk een nieuwe trompet gekocht. Gisteren als eerste toch nog even bij Hans langs geweest in Rosmalen (Brass import). Was er nog nooit geweest. Wel inmiddels veel van gelezen in de forums, vandaar mijn bezoekje. Mooi zaakje en een erg prettige gast die Hans. Naar heel even naar mijn wensen en mijn spel geluisterd te hebben toverde hij een aantal mooie kandidaten te voorschijn. Na de gebruikelijke eliminatieronde uiteindelijk uitgekomen op een Schilke S42JF. Een mooie trompet maar had toch mijn bedenkingen. De afstelbare beker, daar zie ik voor mij het nut niet van in en het missen van de waterklep(pen) is voor mij een groot bezwaar. Ook vraag ik me af hoe hij klinkt in een korps. Het lijkt me meer een jazz/lead trompet. De prijs was wel heel scherp.
Na Hans doorgereden naar Adams om daar de trompetten terug te brengen die ik in bruikleen had gekregen. Voor mij was na een week spelen de keuze al gevallen op de Schilke B1 i.p.v. de Adams trompet. De typische Schilke klankkleur, Schilke kwaliteit en het speelgemak waren voor mij doorslaggevend. Hoewel ik voor de Schilke heb gekozen moet ik er toch bij zeggen dat de Adams trompetten zeker het proberen waard zijn. Als je een nieuwe trompet zoekt neem hem zeker mee in je keuze. Na de Schilke keuze waren we er natuurlijk nog niet (zou te makkelijk zijn). Ik was nu nog benieuwd naar de onderlinge modellen. Met het lijstje van de "Schilke loyalist" site en de B1 & S32 test van Erik Veldkamp in mijn achterhoofd ben ik de volgende trompetten gaan testen: Schilke B5, B1, S22, S32, S42, S42JF. Uiteindelijk bleven er 2 modellen op de tafel liggen: de B1 en de S32 uit de test van Erik. Het is toen uiteindelijk toch de B1 geworden. Het voordeel van Adams is dat je dan weer kan gaan kiezen tussen een stuk of 7 B1's. Dit natuurlijk gedaan en voor mijn gevoel daaruit de beste uitgekozen. Ik denk dat dit ook puur gevoel is want de kwaliteit van Schilke is dermate hoog dat er weinig verschil te ontdekken is. Toch had ik het gevoel dat 2 van de B1's, beiden met een iets hoger serienummer, iets helderder klonken dan de anderen. Ik heb toen één van de twee gekozen. Daarna bleef alleen de financiën nog over. De inruilprijs die ik ze al hadden voorgesteld was naar mijn mening al zeer redelijk maar heb toch nog iets van de prijs af kunnen krijgen. Het probleem dat een Schilke zonder koffer wordt geleverd was ook snel opgelost. Eerst geprobeerd het aanwezige koffer er bij te regelen. Dit ging zelfs bij Adams te ver, wel kon ik mijn oude koffer behouden. Als een tevreden klant heb ik dus de winkel verlaten met een nieuwe Schilke in een Bach koffer. Ja, ik weet het, het vloekt gruwelijk maar het doet wel zijn werk. Als er iemand nog op zoek is naar een in goede staat verkerende Bach koffer en een vergelijkbare ruiler heeft, dan houdt ik me aanbevolen. Dan rest mij jullie te danken voor jullie ondersteuning, bedankt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2010 14:01 

Gefeliciteerd, en welkom bij de club... :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur