marnix schreef:
[
Op de enorme hoeveelheid trompetten die yamaha aflevert, is de ervaring van een paar toetertjes van Theo niet groot. Echt niet.
Het is dus eerder andersom. Theo heeft gewoon pech, of zoekt het op. Maar de uitzondering ligt niet bij al die duizenden mensen die tevreden over een goed product van yamaha zijn, maar bij Theo, die zijn ervaring veeeeeeel te veel opblaast.
Want laten we wel wezen: als alle toeters van yamaha rotten, zouden ze allang geen instrument meer verkopen. Beroepsmensen hebben namelijk een goed instrument nodig. (En amateurs natuurlijk ook...)
Ik denk dat jij het niet begrijp Marnix. Het
materiaal dat Yamaha gebruikt voor veel van zijn instrumenten is gevoelig voor RedRot, lees de reaktie van Delano nog 's na. Dat soort instrumenten gaan dus allemaal vroeg of laat plekjes vertonen en na nog langere tijd vallen de gaten er in. Jammer en onnodig want er bestaat messing dat de belasting wèl aankan, bijvoorbeeld gebruikt in de Buesscher van Antoni: Een messing exemplaar uit 1927 (meen ik me te herinneren) die nog immer geheel vrij is van oxidatie.
Dat er tienduizenden trompettisten hier op aarde meer dan tevreden zijn over hun Yamaha is fijn voor hun en voor Yamaha, het zijn ook fijn spelende instrumenten (als je er van houdt) maar daar gaat 't niet om, en over beroepstrompettisten, hoe lang spelen die op hun door hun werkgever ter beschikking gestelde instrumenten? Jij werk als ik 't wel heb nog geen 10 jaar voor jouw baas en je hebt inmiddels reeds 't tweede of derde instrument?
_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com