trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schenkelaars trompet te koop
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schenkelaars trompet te koop
BerichtGeplaatst: 28 dec 2022 15:11 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2022 14:48
Berichten: 2
Ik heb een oudere, maar prima soepel spelende Schenkelaars trompet te koop.
Prima voor een beginner, maar hij doet het ook goed in een dweilorkest.
Inclusief mondstuk, in originele koffer.

Hij mag weg voor 50 euro.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schenkelaars trompet te koop
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 16:51 
Offline

Geregistreerd: 04 nov 2003 13:03
Berichten: 37
Woonplaats: Wageningen / Amersfoort
De Schenkelaars Prestige en Prestige Royal trompetten en Bugels zijn, ondanks de slechte reputatie die Schenkelaars heeft, eigenlijk gewoon echt hele (of in ieder geval op zijn minst behoorlijk) goede instrumenten. Daar is op het net best wel e.e.a. over te vinden (trumpetherald oa). Als je een Prestige of Prestige Royal verkoopt voor 50,- dan koop ik die direct van je.

De oudere Schenkelaars voldoen overigens prima aan hun reputatie :-) . Maar heus en zeker wel dweilbandwaardig als ze nog in goede staat zijn...

Succes met de verkoop!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schenkelaars trompet te koop
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 21:45 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 29 jan 2023 15:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schenkelaars trompet te koop
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 22:03 
Offline

Geregistreerd: 04 nov 2003 13:03
Berichten: 37
Woonplaats: Wageningen / Amersfoort
Ja, dat is wat iedereen gelijk roept bij het woord Schenkelaars. Het lijkt ook wel een beetje de pavlov reactie te zijn bij alles wat Schenkelaars op de beker heeft staan.

Terecht voor de oude modellen. Niet terecht en van toepassing op de laatste modellen die ze maakte in de Prestige en de Prestige Royal uitvoeringen. Dat waren (en zijn) oprecht hele degelijke, zelfs goede instrumenten. Die doen absoluut niet onder voor goede Yamaha's of anderszins. 'T heeft Schenkelaars op het laatst niet meer mogen redden, de slechte naam bleef, maar deze trompetten zijn prima. De Bugels (Flugelhorn) in de Prestige-lijn schijnen ook erg prima te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik nodig iedereen uit die er eentje tegenkomt om deze te proberen vooraleer een oordeel te vellen. Misschien loop je wel met echt een koopje de winkel uit.

De meeste die je vind op marktplaats e.d. zijn niet van de Prestige lijn overigens, maar als je er eentje vind, zeker kopen. Ik kan het weten want ik heb een Prestige en een Prestige Royal ooit gekocht voor erbij. Zit alles op, reverse leadpipe, 1e en 3e vinger triggers, goede snelle ventielen, geheel eenvoudigweg goed gemaakt en zeer prettig speelbaar. Ooit gekocht als extra trompet op de standaard (Ik speel normaal op Selmer Paris, o.a. een B700, fantastisch instrument), maar ik merk dat ik ze af en toe ook gewoon net zo lief meeneem als dat uitkomt, vooral als ik het instrument buiten moet spelen, dan zijn de Schenkelaars een goedekope en minder waardevolle oplossing. Maar qua bespeelbaarheid ervaar ik geen beperking als ik dat doe. De Selmer's hebben iets bijzonders dat deze instrumenten niet hebben, desondanks, goede en fijne trompetten.

Da's trouwens de tweede keer dat ik het niet met je eens bent op dit forum op één dag Jans01. Laten we er geen gewoonte van maken ( :-) LOL)


Laatst bijgewerkt door Tony op 28 jan 2023 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schenkelaars trompet te koop
BerichtGeplaatst: 28 jan 2023 22:05 
Offline

Geregistreerd: 04 nov 2003 13:03
Berichten: 37
Woonplaats: Wageningen / Amersfoort
Maar laten we ook niet de advertentie van Tonlec verpesten. Ik denk dat 50,- heel erg redelijk is voor welk instrument dat nog speelt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.