Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
marnix
|
Berichttitel: orgelconcert met trompet en zang Geplaatst: 10 nov 2007 15:27 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Voor de mensen die van niet alledaagse muziek houden.
25 november om 2000 uur spelen wij in de Krijtbergkerk in Amsterdam een concert met werken van Langlais.
Musici:
ErikJan Eradus, orgel
Mattanja van den Bos, sopraan
Marnix Coster, trompet.
Dit is in het kader van het feit dan Langlais dit jaar 100 jaar zou zijn geweest, en is tevens een voorproefje voor een CD die we gaan uitbrengen met werken van Langlais.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 nov 2007 16:00 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Even een update.
De tijd van het concert is 1400 uur, ik heb mij schromelijk vergist.
In elk geval zullen met trompet 5 van de 7 koralen van Langlais gespeeld worden.
Deze koralen hebben allemaal een bepaald gebed als grondslag, bepaalde gregoriaanse melodieen die gegoten zijn in een midden 20e eeuws jasje.
Koraal 1) Aus tiefer Not schrei ich zu Dir
Koraal 3) Onze Vader
Koraal 4) herkomst onbekend
Koraal 6) Jesu meine Freude ( neem gehoor bescherming mee want het orgel trekt alle registers open, en ik speel ook niet bepaald zachtzinnig )
Koraal 7) herkomst onbekend
Deze koralen zullen op diverse momenten in het concert gespeeld worden. Daarnaast zullen er een Mis en een Ave Maria van Langlais gespeeld en gezongen worden door Mattanja van den Bos. En zal Erik Jan Eradus solistische werken van Langlais spelen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|