Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Internationale wedstrijd voor trompet " Theo Charlier& Geplaatst: 29 okt 2005 10:12 |
|
Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15 Berichten: 191 Woonplaats: Aan de toog
|
Deze wedstrijd vindt plaats van 31-10 t.e.m. 6-11.
Zijn 44 deelnemers.
Kent iemand namen van de deelnemers, misschien van de Belgen.
Gaat iemand daar naar toe, kan hélaas geen enkele dag.
Ben éénmaal is naar zo'n concour gaan luisteren, is best wel de moeite, zitten toch een maar serieus goeie trompettisten erbij, dus denk nu ook wel.
Woensdag is er een galaconcert van de juryleden.
Voor info zie www.brasspromotion.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Moon
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 okt 2005 14:37 |
|
Geregistreerd: 24 maart 2003 12:04 Berichten: 237 Woonplaats: België
|
|
Er doen 3 Belgen mee als ik mij niet vergis.
Een ervan is Gunther Kerkhofs.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 okt 2005 16:26 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36 Berichten: 321 Woonplaats: Achel, Limburg (B)
|
Moon schreef: Er doen 3 Belgen mee als ik mij niet vergis.
Een ervan is Gunther Kerkhofs.
volgens de website doen er 7 Belgen mee!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 02 nov 2005 09:30 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36 Berichten: 321 Woonplaats: Achel, Limburg (B)
|
|
Gunther heeft gisteren moeten spelen, maar hij mocht niet door naar de volgende ronde (net als alle andere Belgische deelnemers trouwens, o.a. Danny Aerden).
Hij zij wel dat de meeste buitenlandse deelnemers fantastisch goed waren (o.a. enkele leerlingen van Wynton Marsalis...). Er was zelfs een jongetje van 13 jaar bij (een Canadees dacht ik?), maar die was ook niet door...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
defred1
|
Berichttitel: Geplaatst: 03 nov 2005 11:29 |
|
|
|
klein verslagje van het galaconcert gisteren. Ik ben redelijk scherp in mij commentaar, als er mensen zijn die het hier absoluut niet mee eens zijn graag reactie!
Reinhold Friedrich was goed, heeft concert studie van Charlier gespeeld... Had wel de griep heb ik van één van de muzikanten van de brassband vernomen...
Cassoni (Italiaan): ik heb nog nooit iemand zo horen spelen als een mitrailette.... heeft geen enkele noot gemist en kon heel goed en luid de contre fa spelen... (muzikaal vond ik er niets aan)
Touvron (Fransman) de "opvolger" van Maurice André, op dit niveau is hij duidelijk ook al pensioengerechtigd... heeft dan ook nog beslist om cornet te spelen (waarschijnlijk omdat er achter hem een brassband zat) en dat had hij beter niet gedaan (Het vat was ook af op het einde).
de fin: ronde toon, maar er zat een stofzuiger tussen...
Fred Mills: oud trompettist van Canadian Brass (+/- 20 jaar). Ik vermoed dat hij +/- 60 is, dus dit is niet meer zoals vroeger... maar hij speelde tenminste een programma dat hij aankon en (vond ik toch) speelde heel muzikaal.
De belg: Ik denk dat die wedstrijd is opgezet om hem te promoten... het is te zeggen... de voorzitter van de ASBL brasspromotion is iemand met dezelfde familienaam (ik vermoed dus dat er een familielink is), de stad Namen maakte reclame aan de hall van het conservatorium, het geld komt van 175 jaar België/25 jaar federalisme. Hij zat als Belgische trompettist in de jury... (in de zaal alleen al zaten 3 trompettisten die beter waren dus waarom hij in de jury zat en op dat galaconcert moest spelen is mij een raadsel). Hij speelde Aratunjan, begon goed en ik dacht echt in het begin wow...
maar dan kwam de cadens en was het vat af, op een bepaald ogenblik was hij aan het kreunen....(zonder dat je trompetklanken hoorde, ik denk dat hij zich nog ingehouden heeft om merde te zeggen) en dan waren we nog niet aan het einde....
Een groot deel van de jury is volgens mij afgegaan ten opzichte van de muzikanten die ze in de wedstrijd moeten beoordelen. Ik vermoed zelf dat er in de jury mensen die nooit het programma kunnen spelen hebben wat aan die mensen over de hele week gevraagd wordt...
Verder worden er door de hoge kwaliteit van de wedstrijd er acht halve finalisten toegelaten ipv 5 en ik denk 5 finalisten ipv 3, dat meende ik toch verstaan te hebben van de schabouwelijk slechte presentatrice.
Ik vraag mij af waarom er een reglement is als je dit al zit te veranderen... ik vermoed zelfs dat ze (als dat van de finale waar is) bij de Beethoven academie helemaal niet gaan kunnen lachen (het orkest dat zaterdag moet begeleiden).
Vandaag is de halve finale en staat het barok repertoire op het programma (zou graag gaan, maar het is overdag...)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Bert
|
Berichttitel: Geplaatst: 03 nov 2005 18:55 |
|
|
|
Heb zelf soprano gaan vervangen bij de begeleidende brass band. De arrangementen waren ook niet van grote klasse. Veel te log georchestreerd, om nog maar te zwijgen van de sop partij....
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
defred1
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 nov 2005 07:32 |
|
|
|
Op de affiche zag het er veelbelovend uit... maar in werkelijkheid... Voor brass band Buizingen was het ook niet echt heel dankbaar. Vooral heel moeilijk, om op die korte termijn alle begeleidingen goed gespeeld te krijgen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 05 nov 2005 10:01 |
|
Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15 Berichten: 191 Woonplaats: Aan de toog
|
|
Iemand gaan luisteren naar de wedstrijd zelf ?
Ben net op de site van brasspromotion gaan kijken.
Stonden 8 van de 25 namen op die na dinsdag door mochten.
Ken er ééntje van, een Australiër, Williams Tristram.
Heb hem tweemaal live horen spelen. Eerste keer in 2002 in Eindhoven ook op een trompetconcours, was toen derde geeindigd, was goed, maar toch een stuk minder als de eerste en tweede, beide ll. van Reinhold Friedrich. Williams was de aoudste van de finalisten, geloof dat er toen 24 of 25 was.
De tweede maal was in 2004 (misschien 2005), toen gehoord met de 5de Mahler, met het Orkest van Görzenich (Keulen). Dat was echt zeer goed, durfde ook redelijk gas te geven, maar voor de 5de is dat niet zo erg. Had ook aan kracht (uithouding) bijgewonnen had ik de indruk. In 2005 kreeg hij die Zimmerman ook niet meer getrokken op het einde, wat misschien wel begrijpelijk is na zo'n zware concoursweek, de twee anderen kregen het wel getrokken.
Hij heeft een vaste baan in Australië bij een symf. orkest, dacht Melbourne.
Hoe is hij in Keulen bij het Gürzenich beland ? Stenz de vaste dirigent van dat orkest, heeft ook al in Australië gederigeerd en is hem daar op het spoor gekomen.
Heb ook met hem gesproken, maar vond hem toch redelijk arrogant, kende toevallig een vrouw die in hetzelfde orkest als hem speelt.
Als die de finale niet haalt, dan moet het niveau wel erg hoog liggen, of hij een mindere dag, dat kan ook.
Ben niet zo'n trompetfreak, maar vind het toch bijzonder jammer dat ik niet kan gaan.
|
|
| Omhoog |
|
 |