Ik was gister middag naar een voorstelling geweest van fanfarekorps zuiderwoude o.l.v. onze eigen Niels Marchal..
En de complimenten hoor, het klonk erg goed
Daarnaast speelde ook het Fryske Fanfare Orkest
Er was een trompettist bij waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord, hij heette Thomas Piet. Hij deed het fantastisch goed, hij speelde twee keer op een middag tot de C4 (denk ik) en de rest van de dag heeft hij ook nog in het hoge register lopen spelen. En hij is maar 17 jaar.
Iemand nog van hem gehoord verder? Ik vind hem in ieder geval geweldig.
Thomas
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
Inderdaad.
Maar ik vond dat hij erg mooi kon spelen. Ik hoorde nog dat hij bij KNA Purmerend had gespeeld.
Maar was dat een G3? als ik die speel klinkt die niet zo hoog hoor.
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
quote]Maar ik vond dat hij erg mooi kon spelen. Ik hoorde nog dat hij bij KNA Purmerend had gespeeld.
Maar was dat een G3? als ik die speel klinkt die niet zo hoog hoor[/quote]
er is een verschil....als je Andre een G3 hoort spelen klinkt het als C3...klinkt niet zo hoog door beheersing van alle technieken.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Heeft ook met sound te maken. Luister eens naar al die oude Stan Kenton opnames, daar lijkt het alsof Maynard de hele tijd tussen een F4 en een C6 speelt (enigszins overdreven) terwijl het veelal rond de G3 is, en het lijkt me niet terecht om het een gebrek aan techniek te verwijten, haha...
Daarentegen speelt Cat Anderson vaak zo dik, dat je niet in de gaten hebt dat hij al halverwege het derde oktaaf aan het spelen is. Ik heb een live opname van El Gato, door hem gespeeld, en geschreven, geweldig wat een sound.
Niet dat ik Anderson mooier vind spelen dan Ferguson, maar gewoon anders, met een totaal verschillende sound...
Maar Thomas klinkt inderdaad (op de opnames die hier op het forum circuleren, die met een mobieltje gemaakt zijn, dus met een korrel zout te nemen zijn) niet heel vet, dus lijkt het al gauw wat hoger.
ff tussendoor...vind ik de jonge ferguson fantastisch...maar die filmpjes waar hij wat ouder is l;ijkt t wel dat hij geen een noot strak kan houden...steeds zo'n lipshake/triller...]]
Geinig dat jij daar ook was Trompettor. Nu weet ik nog steeds niet wie je bent?
Ik was er ook... in de trompetsectie van zuiderwoude namelijk. Eigenlijk onmisbaar... ben de enige vrouw (stond naast NJFO-thomas).
Was een erg gaaf concert idd. Vond alleen het programma na de pauze echt veel te lang. Er leek geen einde aan te komen...
_________________ Laat dat onderschrift maar zitten...
Misschien klonk het zo hoog omdat ik al het hele gedeelte voor de pause op Eb en eerste had zitten te beulen. Het was touwens ook de allerlaatste noot van a tribute to harry james, ik weet niet of je het wel eens hebt gespeeld maar dat is best zwaar. Maar in ieder geval bedankt voor het compliment.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen