trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet Party 2006 en (7 oktober) 2007!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 09:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 20:38 

Robin schreef:
Ik speelde trouwens ook mee met het openingsnummer. ( Een beetje gekleurde jongen op een goude trompet die zichzelf niet kon horen omdat morisson achter hem stond).

Als een dergelijke trompettist achter je staat, moet je eigenlijk niet blazen, alleen maar genieten.
Bedankt voor het filmpje, lekker nagenieten, ik heb de DVD van de party besteld.
Ik denk een aanrader! Voor 14,50 waarschijnlijk wel via www.trumpetparty.nl te bestellen.
En foto's staan maandag op www.deblaasbalgen.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 20:41 

Het was GEWELDIG !!!
Veel hoge Q's en Z's gehoord vanmiddag :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 20:50 

Heb weer echt steen genieten!
Ik zag zelfs Wim Both vol bewondering naar James Morrison kijken terwijl hij (Both) voor mij ook al zo'n geweldenaar is! Dat zegt veel!
Van Jim Manley was ik niet echt kapot, maar dat heeft meer met smaak te maken!
Rik Mol vond ik wel weer super en het klassieke werk van Raf van Looveren (schrijf ik dat goed?) was ook voor mij een hoogtepuntje!

Nog een klein puntje:
er werd veel reclame gemaakt (Yamaha, Bob Reeves, Albert Heyn) prima, dat hoort er bij, is alleen maar goed denk ik!
Alleen heb ik geen moment een bedankje gehoord aan Atelier Pfeiffer! En die hebben het toch maar weer voor elkaar gekregen! Natuurlijk hingen er overal wel posters en was er genoeg te vinden, maar ik vond dat toch een minpuntje! Zal wel bescheidenheid zijn! :wink: (de bastrombone was weer geweldig!)
Op naar het volgende jaar!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 21:08 

Gisteren (zaterdag 20 mei) heb ik Holland Bigband met James Morrison gehoord op het Hoofddorpse Meer Jazz Festival, als afsluiter/klapstuk van het Nationale Bigband Concours.

Over James: Tja, je moet er van houden. Hij heeft technisch eigenlijk nauwelijks beperkingen, maar ik vind het een beetje circusachtig. Hij speelt eigenlijk in elke lijn die hij speelt een G3 of hoger, en steeds dezelfde supersnelle licks. Buiten dat hij zijn lijnen op hoge snelheid en 2 oktaven hoger speelt als nominaal, vind ik het eigenlijk weinig inspirerend. Loet van der Lee en Kurt Weiss speelden, hoewel bescheidener, met meer inhoud en persoonlijkheid. Hulde voor deze twee Nederlandse topsolisten! Overigens vond ik Morrisons slow-blues spel wel heel leuk om te horen. Gelukkig heeft hij hoofdzakelijk blues gespeeld.

Met uitgesproken bewondering heb ik genoten van de leadverrichtingen van Wim Both! Ongelooflijk! Fraaie strakke timing en frasering, een fenomenale klank en projectie, en dan ook nog zeer smaakvol: geen egotrip, maar wel steeds prominent aanwezig de band naar grote hoogten leiden. Een fantastische leadtrompettist. Ik sluit me dan ook aan bij de opmerking die ik laatst hoorde (of misschien wel hier op het forum las): Deze man is wellicht 's lands beste lead op dit moment, en ook Europees gezien een topper. Ik vond zijn spel op sommige momenten qua intensiteit vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Andy Haderer, of Thorsten Benkenstein. Hij speelde (hou me ten goede: ik heb geen absoluut gehoor en kan me dus vergissen) zelden of niet hoger dan een G3, wat weer veel zegt over hoe belangrijk extreme register playing voor de excitement is (sorry voor de engelse termen): NIET dus.

Een succes was verder de presentatie van Loet van der Lee, vlot en humoristisch, met veel respect voor het publiek!

Wie was er nog bij?

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 21:14 

Ik ben net thuis van de afterparty en ook dat was genieten, lekker gepraat met een aantal forumleden en ik heb ook natuurlijk onwijs genoten van alle trompettisten en alle show eromheen, het was gewoon GEWELDIG!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 21:32 

Idd. Fantastische performance!!!
Hulde aan de Holland Big Band, en natuurlijk aan alle solisten.
We (Diederik en ik) Hebben met volle teugen genoten!

Baszz en Berend, bedankt voor de gezelligheid tijdens de afterparty.

Groet,
Diederik & Henry
(the Taylor Bros.)

PS. Marcel, bedankt!! Het was super!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 21:36 

Citaat:
Groet,
Diederik & Henry
(the Taylor Bros.)

:lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2006 21:38 

Ik heb echt het gevoel dat ik iets gigantisch heb gemist :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur