trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Audities NJBE
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2005 15:51 

Ik doel eigelijk meer op zijn speelvolume dan op zijn snurkvolume...maar ik heb al begrepen dat jullie daar in het orkest niets van gemerkt hebben. Wij in de zaal echter...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2005 11:24 

Ik heb ook erg hard zitten toeten anders.. Persoonlijk heb ik geen last gehad van onze Pieter-bastrombone, ook hier op het forum trouwens. Ik vroeg aan een van jullie of ie de trompetten niet te hard vond en toen zei hij dat ie alleen maar foute octaveringen gehoord had :? Ik heb precies 1 noot ge-octaveerd en dat was de laatste G2 in Egmond. Beetje flauw hoor, die concurentie. Die picollo was ik wel, maar je bent dronken en zit een beetje in een kamer te zuipen. Jah.. dan worden die instrumenten ineens heel aantrekkelijk. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2005 15:09 

hmm ja van de balansproblemen in de bastrombone t.o.v orkest heb ik achteraf ook wel wat meegekregen, veel positief van mensen die het gaaf vonden, maar ook enkeling negatief van mensne die het echt overdone vonden... en ik ben blij dat ze dat aangeven, want met kritiek kun je leren. Wel, als het echt zoveel te sterk was, had ik dat liever ook niet gehad. Ik durf er te weinig van te zeggen, vooral omdat ik echt niet weet hoe het er ongeveer uitkwam... ja ik weet wel wat voor speler ik ben, maar het had waarschijnlijk anders geklonken had ik al enige ervaring in die zaal. Het was dus een megascherpe zaal, en ik hoorde de balans zoizo al erg vaag, op de een of andere manier. Ik hoorde zelfs de Mirafone van Johan , de Besbassist kraken.. nu ik ken die bastuba erg goed, hij leent hem van ons en dat ding heeft echt niet de klank ernaar om te kraken! Geeft maar aan wat voor zaal het was!!! Het enige waar ik aan dacht was een leuk concertje geven.. en die Appermont heeft ook een heerlijk (extreem) laagliggend partijtje bedacht. En alles zit er op dus ja..

Maargoed ik zal dus waarschijnlijk te projecterend geweest zijn, projectie is dan de extra toevoeging die ik heb tov het andere zwaarkoper. Dat zal de reden zijn waarom het in de zaal extreem te horen geweest is (houten banken, muren etc.). En waarom Thomas er in het orkest niet echt wat van merkte. Bijkomend is uiteraard dat je als bastrombone in je eentje een hele stem van heel zn orkest moet vertegenwoordigen. Je zult MAW weleens het risico lopen balansproblemen te ervaren als je een beetje lekker bastbr kunt spelen, het is in ieder geval geen 3e klarinet!

Ik wil achteraf die opname weleens horen, dan kan ik aangeven of ik dus echt te dik gespeeld heb. Nu zal het een opsomming zijn van enerzijds het spelen, dus de scherpe en vage zaal en de bastrombonepartij van Egmont, die enorm gaaf is. En anderzijds de cultuurshock die harmoniemensen vaak krijgen bij het horen van een bastrombone.

Het was een erg leuk weekendje verder, en Els..ik ben blij dat ik je weer eens zag toeterenm ik ik neem aan dat je trompetambities wel goedkomen!!!!! join the scherp koper.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2005 16:37 

Hahaha, ik weet het nog niet zo met die trompet. Kijk bugel speel ik met 2 vingers in mijn neus (jawel). Ook al behoorlijk zacht, ik weet het. Maar op trompet werk ik me helemaal het schompes, en het schijnt dat ik praktisch onhoorbaar ben. Maar goed, er moeten ook trompetten zijn die wél zacht kunnen spelen natuurlijk :wink: .
Nog maar ff een tijdje heel hard oefenen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2005 18:17 

ik vond t allemaal wel meevallen, zo'n lekker stevige bastrombone kan meestal geen kwaad, op sommige punten vond ik het idd wat tè, maar verder oke. en een prima g3 trouwens thomas, lekker solootje in egmont :D
ik was eingenlijk wat jaloers, toen ik na dat geweld weer verschrikkelijk :wink: moest gaan mengen in t njho, waar het weer meer draait om kleuring enzo...
ook wel mooi maar anders.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2005 19:26 

gianni schreef:
. en een prima g3 trouwens thomas, lekker solootje in egmont :D
ik was eingenlijk wat jaloers, toen ik na dat geweld weer verschrikkelijk :wink: moest gaan mengen in t njho, waar het weer meer draait om kleuring enzo...
ook wel mooi maar anders.......

Ja dank je :wink: , leuk dat er ook wat positiefs van af kan. Ik kon helaas het NJHO niet horen omdat ik een WMC reünie had met DSS Aarlanderveen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 08:27 

we kunnen toch eerlijk zijn dat nationale jeugd orkesten van goeie kwaliteit zijn, onder bezielende leiding staan en beschikken over uitstekende musici en ook nog eens veel gave muziek op het repertoire hebben? ja toch..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2005 10:33 

Vind ik zeker wel, ik heb van ex-NJFOers, inmiddels beroeps musici bij niet de minste orkesten, gehoord dat het NJFO nu zeker in een piek zit. A3aan is er hier een van, die laatst bij het WMC in Kerkrade nog was komen luisteren. Zeker leuk dat het zo goed gaat, ondanks enkele onganisatorise problemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur