trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brassbandkampioenschappen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 09:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2003 18:13 

Zo zie je maar een beetje het 'fantastische' (zwaaaar sarcastisch) hiërarchische brass band-wereldje hé... :D

Speel 1e derde cornet bij KBB. Het was overigens mn eerste kampioenschap, speel pas aantal maanden bij de KBB ter vervanging.

Noordlimburgse heeft een goeie performance gegeven, kvind het een beetje jammer voor jullie dat Metropole met een keuzewerk als 'Chain' (plichtwerk Europese Brass Band Kampioenschappen Brussel-2002) deelneemt in de 1e afdeling... Het is hun goed recht, maar als ze dit niveau van muziek brengen, dat ze dan durven concurreren met de kampioensdivisie en eigenlijk niet een divisie 'platwalsen'. Het gaf me een gevoel alsof een voetbalploeg met middelen uit eerste klasse speelt tegen een ploeg uit tweede klasse. Mss is dat een tip voor hen volgend jaar, ga de concurrentie aan. Alhoewel, meer concurrentie bij in de kampioensdivisie :( maar laat maar komen zou'k zeggen! hehe - 't Is niet omdat 'k er nu zelf bij speel maar Kortrijk heeft naar mijn mening toch een van de beste performances gegeven ooit... misschien kunnen we de goeie trend aanhouden... i hope so

[ps: je begrijpt dat ik vol ongeduld op jouw mening zit te wachten hé... ;-)]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2003 23:17 

Bedankt voor het complimentje hé... ik denk echt dat de band een kans verdient om beluisterd te worden door iedereen. De band bestaat eigenlijk voor het overovergrote deel uit amateurs maar toch kunnen we ons bewijzen dat we wel op zo'n niveau meekunnen. Het gaat ons daarom. Volgende keer reken ik op je supportering allemaal hé ;-).

1e derde cornet, was met een knipoogje gezegd hé ;-) trouwens, bij brass band gaat het echt wel om de groep. een brass band zonder teamspirit zal nergens geraken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 00:48 

Beste Kenny,

Over onze prestatie:

Bedankt voor het compliment op onze performance. Wij als muzikanten waren ook zeer tevreden over de uitvoering… We hebben op het kampioenschap gepiekt, meer kan je jezelf niet wensen. Paganini Variations was zeker en vast niet 100% af, maar toch een degelijke uitvoering vonden wij zelf.

Btw: onze site: http://www.nlbb.be.tf

Over Metropole:

Het is simpel: Metropole is niet meer de Metropole van vorig jaar. Zoals zij zelf op hun site (http://www.metropolebrass.com) aangeven zijn er na het resultaat van vorig jaar enkele leden uit de Brassband vertrokken. Op basis van dat resultaat kon men hen ook niet naar kampioenschapsafdeling sturen. Sinds augustus is de band ook nog versterkt door Steven de Volder op Es-Cornet en zit Peter Mantels op Solo-Trombone. Toch ook niet de minste… De bezetting waar zij nu mee spelen is volgens de meerderheid van de brassbandwereld wel rijp voor de kampioenschapsafdeling. Ik ben er niet zeker van, maar er gaan ‘geruchten’ dat ze dit wel zien zitten.

[Ook heb ik ergens gehoord dat men om te mogen promoveren een zekere consistentie moet hebben in de resultaten van voorbije X jaren (gemiddelde van 85%), maar daar ben ik niet zeker van]

Sinds vandaag (of gisteren) hebben we hier een nieuw lid op trompet.nl en tevens lid van Metropole Brassband: birger. Ik hoop dat hij hier binnenkort ook eens komt piepen.

Over Kortrijk Brassband:

Jullie uitvoering op de kampioenschappen was inderdaad een zeer goede performance… Heb jammer genoeg je demperval niet bewust meegemaakt ;-) Wist ik nu misschien welk hoofd op je naam te plakken :-)

Je moet in de kampioensafdeling alles natuurlijk in het juiste perspectief zetten. Wetende dat de top 3 uit deze afdeling een quasi volledige professionele bezetting heeft, is jullie optreden natuurlijk lager gequoteerd dan wanneer er met gelijke wapens gestreden wordt. Desondanks verdienen jullie die plaats wel in deze afdeling.

Amateurs boven zou ik zo zeggen :-) :-) :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 11:07 

Peter Mantels ook niet de minste, heheh, wacht tot hij begint te strippen!
Moon, ken ik je trouwens? Jij kent blijkbaar alle mensen die ik ook ken, vooral van 't Lemmens dan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2003 19:37 

Pedro schreef:
Peter Mantels ook niet de minste, heheh, wacht tot hij begint te strippen!
Moon, ken ik je trouwens? Jij kent blijkbaar alle mensen die ik ook ken, vooral van 't Lemmens dan.

Ik ken enkele mensen die op het conservatorium stude(e)r(d)en...

O.a. Peter Mantels, Kevin Houben, Gunther Kerkhofs, Yves Wuyts, Peter Eerdekens, ...

En heb ooit gespeeld op repetitie/concert met Steven De Volder, Chris de Bie, Leo Wouters, ...

Ik ben eerste Trompettist bij de Koninklijke Harmonie van Peer. Denk niet dat ik je persoonlijk ken, of ik moet je ooit ergens onbewust tegen het lijf zijn gelopen. Ik studeer gewoon in Diepenbeek dus neem aan van niet :-)

En dat Peter kan strippen, dat weet ik jammer genoeg ook ;-) ;-) :-) :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 10:02 

Oeps...

Het demper-incidentje staat in het verslag op 4barsrest.com... IDIOTEN TOCH! Ze zouden beter wat andere kritiek geven dan kritiek op een demper die valt. :? Ik kon er ook niet aan doen, wat kan ik eraan doen als de binnenste vilt het net begeeft op die moment. Ze zouden beter naar de muziek luisteren ipv gemakkelijke opmerkingen te geven. Ik vind dat toch...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2004 12:01 

kennyvh schreef:
Oeps...

Het demper-incidentje staat in het verslag op 4barsrest.com... IDIOTEN TOCH! Ze zouden beter wat andere kritiek geven dan kritiek op een demper die valt. :? Ik kon er ook niet aan doen, wat kan ik eraan doen als de binnenste vilt het net begeeft op die moment. Ze zouden beter naar de muziek luisteren ipv gemakkelijke opmerkingen te geven. Ik vind dat toch...

Waar staat dit ?

Ik kan het niet vinden.

En ja, ze kunnen beter naar de muziek luisteren ipv zulke onzin te schrijven. Verleden jaar (editie 2002) knalde Bart van der Roost zijn sourdine toch langs alle kanten over het podium :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur