trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Invallers en WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 21:37 

leuk om te lezen dit topic :)
Ik hoop jullie allen tegen te komen op zondag 2 augustus, om samen te genieten van de muziek - met om het even wie er op het podium zit... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009 22:49 

Wij spelen morgen met onze Brassband mee in de tweede divisie. Er zit één betaalde bastuba in he orkest. Voor de rest allemaal amateurs. Ik hoorde dat er ook in onze divisie heel wat bijgevraagde muzikanten zijn. Voorbeeld; Bij brassband Bacchus zou Raf Van Looveren ( Willebroek ) op de principal zitten. Ook in andere bands zou hij aanwezig zijn. We zien morgen wel. We geven het beste van onszelf he :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2009 20:02 

Vandaag dus vierde geëindigd in de tweede divisie ( 87% ). Bacchus met onder andere Raf Van Looveren, principal van Buizingen. Solo hoorns van Buizingen en Willebroek, ... heeft gewonnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 11:42 

Ik heb gisteren het verplichte werk van de tweede divisie harmonie gehoord: Dutch Masters Suite van Johan de Meij. Een fantastisch stuk, maar wat ik dan weer erg vreemd vind is dat het WMC een verplicht werk uitzoekt waarbij de vereniging om te beginnen al een koortje en een gitarist bereid moet vinden om mee te doen (lees: betalen), én een geluidsinstallatie moet verzorgen.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel: WMC
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 14:23 

Roel schreef:
Ik heb gisteren het verplichte werk van de tweede divisie harmonie gehoord: Dutch Masters Suite van Johan de Meij. Een fantastisch stuk, maar wat ik dan weer erg vreemd vind is dat het WMC een verplicht werk uitzoekt waarbij de vereniging om te beginnen al een koortje en een gitarist bereid moet vinden om mee te doen (lees: betalen), én een geluidsinstallatie moet verzorgen.

Ja of de meest gekke dempers voor 2 maten of zo iets dergelijk dat komt ook voor.

Profiel  

Berichttitel: Re: WMC
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 15:50 
Moderator

brassheavy schreef:
Roel schreef:

Ja of de meest gekke dempers voor 2 maten of zo iets dergelijk dat komt ook voor.

Dat valt toch wel mee in verhouding tot Extreme Makeover, waar op 10 gestemde flessen moet worden geblazen? (overigens niks ten nadele van Extreme Makeover, want dat vind ik een wereldnummer)
En die dempers verkopen ze vast wel bij Pfeiffer :wink:

Maar ik ben met Roel eens: koor/gitaar/geluidsinstallatie op een concours gaat mij ook te ver, je kunt je afvragen in hoeverre dan eigenlijk het orkest op zich nog beoordeeld wordt.
Overigens hebben wij op een concours een werk gespeeld waarin een stukje accordeon was opgenomen. (een van onze leden speelt ook accordeon, dus dat kwam toevallig goed uit)

Tot slot Koen: die 2 hoorns zijn ook gewoon lid bij Bacchus; Raf van Looveren werkt daar, voor zover ik weet, vaak mee als solist, maar zal wel geen lid zijn. Maar zoals gezegd mag je vier muzikanten vervangen/aanvullen. Maar aan de andere kant...............(de sympathieke) Raf is wel beroepsmusicus...............dus.........
Dit orkest zou overigens wel een afdeling hoger ingedeeld moeten worden, lijkt me.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 19:43 

je mag dus onbeperkt vervangers regelen...zolang je ze maar ff op de ledenlijst zet? :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2009 20:10 
Moderator

toet'n!! schreef:
je mag dus onbeperkt vervangers regelen...zolang je ze maar ff op de ledenlijst zet? :roll:

Uhm, ja, ik denk dat dat ook regelmatig gebeurt, mits je dat tijdig genoeg weet.
Maar dat bedoelde ik niet in het geval van die 2 hoornisten. Die zijn gewoon lid bij Bacchus. (en bij Willebroek en/of Buizingen)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur