brassheavy schreef:
Roel schreef:
Ik heb gisteren het verplichte werk van de tweede divisie harmonie gehoord: Dutch Masters Suite van Johan de Meij. Een fantastisch stuk, maar wat ik dan weer erg vreemd vind is dat het WMC een verplicht werk uitzoekt waarbij de vereniging om te beginnen al een koortje en een gitarist bereid moet vinden om mee te doen (lees: betalen), én een geluidsinstallatie moet verzorgen.
Ja of de meest gekke dempers voor 2 maten of zo iets dergelijk dat komt ook voor.
Dat valt toch wel mee in verhouding tot Extreme Makeover, waar op 10 gestemde flessen moet worden geblazen? (overigens niks ten nadele van Extreme Makeover, want dat vind ik een wereldnummer)
En die dempers verkopen ze vast wel bij Pfeiffer :wink:
Maar ik ben met Roel eens: koor/gitaar/geluidsinstallatie op een concours gaat mij ook te ver, je kunt je afvragen in hoeverre dan eigenlijk het orkest op zich nog beoordeeld wordt.
Overigens hebben wij op een concours een werk gespeeld waarin een stukje accordeon was opgenomen. (een van onze leden speelt ook accordeon, dus dat kwam toevallig goed uit)
Tot slot Koen: die 2 hoorns zijn ook gewoon lid bij Bacchus; Raf van Looveren werkt daar, voor zover ik weet, vaak mee als solist, maar zal wel geen lid zijn. Maar zoals gezegd mag je vier muzikanten vervangen/aanvullen. Maar aan de andere kant...............(de sympathieke) Raf is wel beroepsmusicus...............dus.........
Dit orkest zou overigens wel een afdeling hoger ingedeeld moeten worden, lijkt me.