trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 14:43 

Ruud was echt briljant ja. Dat hele ensemble trouwens. Hulde vooral ook voor de drummer, die erg mooi en niet te luid ging soleren. Echt heel erg van genoten.
Ik ben ook bij die Chuchu Valdez en zijn bigband geweest. Ook waanzinnig. Wat een lekkere muziek zeg. Ik wil volgend jaar weer gaan, heb er veel van geleerd ook. Te gekke ervaring.

Minpunt: de prijs van de drankjes was echt bezopen hoog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 15:09 

Leen schreef:
Ik heb tijdens het NSJ het meeste plezier beleefd aan het optreden van Ruud Breuls met de Big Band van eht Amsterdam conservatorium, die de complete Porgy and Bess van Miles Davis/ Quincy Jones ten gehore brachten. Werkelijk fantastisch!!!
Opvallend was dat Ruud niet op z'n Eclipse MR speelde maar op zijn oude Bach (new york?)?
's Avonds speelde hij met zijn quintet en toen bleek hij ook qua flugel te hebben teruggegrepen van Eclipse op zijn oude Couesnon.

Zo zie je maar...niets is heilig...zelfs voor de Goden niet. 8) :wink: Soms kan teruggrijpen naar iets van "vroegah" wonderlijk goed werken....

Al vind ik Ruud sowieso geweldig spelen, op wat voor kachelpijp dan ook...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 15:40 

Ruud speelt op een oude Bach Mt.Vernon van Willem van de Vliet. Die heeft hij gewoon te leen. Af en toe wisselen van toeters blijft gewoon leuk, dat houdt je gemotiveerd! Ik doe niets anders... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2009 18:57 

Hoogtepunten voor mij waren (natuurlijk) LCJO met Marsallis, waarvan ik beide sets heb kunnen horen. Gewoon steengoed.
Erg in de buurt komt Roy Hargrove met z'n bigband. Superleuke muziek. Geniale solo's van Roy en de rest.
Ook de cd Emergence is zeer aan te bevelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2009 17:27 

Ach ik ben natuurlijk naar alle concerten van mijn grote trompetlieveling geweest, Eric Vloeimans. Er ging echt letterlijk niemand uit de zaal weg toen hij speelde. fantastischBen ook nog naar het Starvinsky Orkestar geweest (want daar zat hij natuurlijk ook in :lol: ). Dat was ook erg gaaf. Ik ben natuurlijk het meest naar rieterts gegaan maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen :mrgreen:
Helaas kon ik niet bij Kyteman komen omdat we de Nile niet eens door kwamen. moeten ze toch wat anders op gaan verzinnen :twisted:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur