trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bondsconcoursen Maaspoort Venlo
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 09:43 

Ja bedankt,

Het was effe spannend maar ben eerlijk gezegd blij dat het weer voorbij is voor 4 jaar.
Van de twee hoornisten treed er een eigenlijk altijd mee op en de ander (Luc Paulissen) is inderdaad ook erbij gekomen.

Groet,

Benny

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 10:44 

Dus extra hoornisten, extra slagwerkers (ondanks dat er zelfs een drumband onderdeel van de vereniging is). En het concours wordt als een eenmaal-in-de-vier-jaar verplicht kunstje gezien?
:(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 10:49 

Is inderdaad jammer, in de tijd dat ik bij één van de betere fanfare's in Nederland speelde vond ik 't altijd prachtig om elk jaar op concours te gaan (en sommige jaren ook nog naar 't topconcours).

Voor veel verenigingen / muzikanten blijft een concours helaas nog steeds een angstaanjagend gebeuren waarbij iedereen zich overigens (veel te) druk maakt over het aantal punten dat gegeven wordt. Heb je mooie muziek gemaakt? Ja? Mooi!!

Van de vier verenigingen die ik gisteren beluisterd heb vond ik st. Geertrudis niet het mooiste concert, de heren achter de jury-tafel getuige de gegeven waardering wel. Mooi, ...., ik heb een prima avond gehad; ik hoop zij ook!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 11:34 

Het is jammer dat sommige mensen zo makkelijk oordelen over anderen. Als men zich wat meer verdiept had was het duidelijk dat de drumband binnen een maand (25 november) ook op concours gaat dus lijkt het me ook voor de hand liggen dat de meeste leden van de drumband ook een persoonlijk leven hebben en dus niet voor twee concoursen tegelijk bezig kunnen zijn.

Ik zie het concours overigens niet als een verplicht iets, maar als een spannende en enerverende tijd, we hebben veel geleerd, het was mooi om te zien hoe je als vereniging vooruit kunt gaan met het uitvoeren van muziekstukken.
Ik vind dat we voor ons gevoel een goed concert hebben gegeven. Mensen vinden het mooi of niet mooi, maar daarvoor leven we in een vrij land en iedereen heeft een mening.

:wink:

Laatst bijgewerkt door benny van segietere op 15 okt 2007 19:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 11:51 

Was van mijn kant meer een interpretatie van je zin "ben blij dat we er weer voor vier jaar vanaf zijn" dan een oordeel.

Inleenkrachten zijn (helaas?, maar laten we die discussie vooral niet oprakelen) aan de orde van de dag en ik weet zeker dat jullie niet bij de koplopers-aantal-inleenkrachten zaten. Ik merkte alleen op dat dat een extra hoornist (op reeds acht zittende hoornisten) wellicht overdreven was.

Goed, nogmaals: gefeliciteerd, 'k vond 't een mooi concert.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2007 14:24 

benny van segietere schreef:
(Luc Paulissen)

Volgens mij bedoel je Loek Paulissen :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur