trompet.nl > forum > Toon onderwerp - een uur lang eric vloeimans 29 juli 10.30 ned 1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 13:05 

Kerkradenaar1988 schreef:
Ik denk dat Peter hier ook zijn mening geeft, net als Erik. En dat is prima. Net als die van Marnix zijn ook veel van Eriks posts (en nog van veel anderen) leerzaam. Maar als je niet meer wil houdt het op he.

Een mening geven is niet hetzelfde als steeds opnieuw zeer persoonlijk te worden en zonder tegen argumenten de posts van Erik af te breken.
Maar ja, zelf argumenteren is wel iets moeilijker wanneer je eigenlijk niets te vertellen hebt en ja, daar is wel iets van stielkennis voor nodig wat sommigen hier wel duidelijk ontbreekt. En dat is helemaal niet erg, maar blaas dan niet zo hoog van de toren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 14:43 

Willy schreef:
Een mening geven is niet hetzelfde als steeds opnieuw zeer persoonlijk te worden en zonder tegen argumenten de posts van Erik af te breken.

Dat persoonlijk worden heb ik hier niet vaak gezien. Misschien tegenover toet'n (edit: en camel) in het VL topic.
Willy schreef:
Maar ja, zelf argumenteren is wel iets moeilijker wanneer je eigenlijk niets te vertellen hebt en ja, daar is wel iets van stielkennis voor nodig wat sommigen hier wel duidelijk ontbreekt. En dat is helemaal niet erg, maar blaas dan niet zo hoog van de toren.

Stielkennis, tja, het blijft een openbaar forum, bij de meeste leden is het moeilijk oordelen hoeveel stielkennis (vakkennis, voor de Nederlanders) ze echt hebben. Erik Veldkamp heeft wel vakkennis. Dat is ook niet wat ter discussie staat. Wat mijzelf de laatste tijd een beetje opviel (vooral m.b.t. de VL discussies) was dat enige nuancering van meningen (bv.over VL en Eric Vloeimans) die Erik hier post niet echt getolereerd worden. Dat is niet tegen de persoon gericht. Dat is gewoon omdat dit een discussieforum is, en dat is wat hier gebeurt. Als iemand een mening over wat dan ook post, is de bedoeling dat anderen ook hun mening geven als ze er ervaring mee hebben. Dat gebeurt met iedereen die hier iets post, amateur, conservatoriumstudent of professional.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 17:23 

tjee wat een gezeur komt hier weer langs. Als iedereen nou zijn bijdrage begint met de aanhef: "Ik vind" zijn we overal vanaf. En het moet absoluut niet uitmaken of je nou veel vakkennis hebt of weinig vakkennis. Ieders bijdrage moet evenveel waard zijn als je het maar met de juiste argumenten en op een fatsoenlijke manier weet te ontkrachten of te bevestigen.

Erik kom op, ik neem aan dat je nou toch onderhand wel genoeg eelt op je ziel gekweekt hebt als je zo lang lid bent van dit forum, want dat is nu eenmaal wat gebeurd als je lid bent van een forum. Zeiken kunnen we allemaal als de beste en soms is het maar beter om helemaal niet te reageren op een opmerking.

En ik moet zeggen dat ik het nog wel rustig vind hier. Ik heb in het begin wel veel erger meegemaakt. :mrgreen: De planken zijn zo dik niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jul 2007 13:35 

Voor de zoveelste keer: jammer mensen dat een topic weer zo moet aflopen.

Heel veel topics starten met een vraag. ik dedoel dus dat er een verzoek om info of ervaringen wordt gedaan omdat degene die de vraag stelt onvoldoende op de hoogte is van vaktechnische/-inhoudelijke of instrument-technische aspecten rondom trompetspelen.

Dat je dan antwoord krijgt van professionals met gedegen vakkennis en ervaring is wat mij betreft een buitenkans!

Je eigen mening mogen hebben is prima maar je kunt je afvragen of het wel altijd zo effectief en nodig is deze ook elke keer maar weer in te typen. Persoonlijk reageer ik vaker niet dan wel op bepaalde angtwoorden omdat mijn eigen mening gewoon niet altijd ter zake doet of gewoon inhoudelijk geen echte aanvulling is . . .

Het antwoord van iemand met verstand van zaken klakkeloos aannemen hoeft natuurlijk ook weer niet maar het ontbreekt hier de laatste tijd echt aan respectvol en tactvol omgaan/discussieren met elkaar. Dat Erik daar nu tabak van heeft gekregen en zich terugtrekt verbaasd mij niets . . . . . . .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur