trompet.nl > forum > Toon onderwerp - AFGELASTING vierdaagse Nijmegen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: AFGELASTING vierdaagse Nijmegen
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 21:09 

Ik had het rond negenen al op teletext gelezen, maar zag het net ook op het nieuws dat de vierdaagse is afgelast vanwege de onverantwoorde weersomstandigheden, 2 doden en vele zieken. De feesten zullen wel doorgaan.
Met heel gemengde gevoelens kijk ik nu uit naar het optreden van morgen........

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 22:29 

Ja, heel vervelend :cry:
Dit had de organisatie ook niet kunnen voorzien, vanmorgen was er volgens hun geen reden om de route's in te korten, omdat ondanks de hoge temperatuur er ook nog wel wat wind zou waaien.
In eerste instantie dacht ik dat het om deelnemers ging die zelf hun verantwoording niet kenden en met te weinig training en conditie het avontuur waren aangegaan.
Bij het zien van tv-beelden en het constateren dat er heel veel problemen zijn geweest ben ik tot een ander denken gekomen, 300 personen onwel, 30 naar het ziekenhuis, 5 gereanimeerd, en 2 overledenen.
Ik heb begrip voor dit besluit mede omdat de vooruitzichten m.b.t. het weer een beeld geven dat het alleen nog maar heter wordt de komende dagen.
Wel erg jammer voor diegene die veel tijd in de voorbereiding heeft gestoken, en natuurlijk het hele feest wat de Nijmeegse vierdaagse met zich mee brengt. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 22:32 

trumpetvos schreef:
Ja, heel vervelend :cry:
Dit had de organisatie ook niet kunnen voorzien, vanmorgen was er volgens hun geen reden om de route's in te korten, omdat ondanks de hoge temperatuur er ook nog wel wat wind zou waaien.
In eerste instantie dacht ik dat het om deelnemers ging die zelf hun verantwoording niet kenden en met te weinig training en conditie het avontuur waren aangegaan.
Bij het zien van tv-beelden en het constateren dat er heel veel problemen zijn geweest ben ik tot een ander denken gekomen, 300 personen onwel, 30 naar het ziekenhuis, 5 gereanimeerd, en 2 overledenen.
Ik heb begrip voor dit besluit mede omdat de vooruitzichten m.b.t. het weer een beeld geven dat het alleen nog maar heter wordt de komende dagen.
Wel erg jammer voor diegene die veel tijd in de voorbereiding heeft gestoken, en natuurlijk het hele feest wat de Nijmeegse vierdaagse met zich mee brengt. :?

Ik zou eerder mijn medeleven willen betuigen aan de familie van de overledenen.. om zo'n bericht te ontvangen moet verschrikkelijk zijn, en onverwacht, ik neem aan dat iemand die toch al een zwakke conditie heeft of al terminaal is o.i.d. niet meer een zware wandelvierdaagse gaat lopen.
Bij deze...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 22:35 

ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe de oudste deelnemer, de man van 80 jaar er door heen is gekomen. Ik heb er niets over gehoord. hoorde vanavond laat pas dat het afgelast was en dat er doden zijn gevallen. Maar ja het weer is ook niet echt normaal te noemen.

Wel lekker gestudeerd bij mijn zus want die heeft airco in huis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 23:03 

Het lijkt me een goede zaak dat ze het afgeblazen hebben, alhoewel ik de opties van een rustdag of het (flink) verkorten van de afstanden ook wel wat vond.
Zo'n grote uitval van lopers is natuurlijk ongekend, en dat er mensen overlijden is natuurlijk verschrikkelijk. Toch vind ik het vreemd dat er niet vaker mensen overlijden tijdens de vierdaagse, gezien het aantal lopers die op leeftijd zijn. (en het dan per se nog een keer voor de weet-ik-hoeveelste keer willen lopen).

De feesten zullen niet hetzelfde zijn. Ik ben erg benieuwd wat al die lopers nu gaan doen; er maar het beste van maken en van de feesten genieten, of allemaal de auto/trein/vliegtuig in op weg naar huis..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2006 00:55 

Ik heb de afgelopen 3 jaar 4daagse gelopen (50km). Ben het helemaal eens met de beslissing van de organisatie. Ze kunnen gewoon de verzorging de wandelaars niet meer aan.

Wat betreft de beloning vind ik het goed dat ze het evenement afgelast in plaats van ingekort hebben. 3 jaar terug besloten ze 1 dag de 50 kilometer de 40 te laten lopen omdat het 35 graden was. Was ik toen erg blij mee. Dan wordt de 200 kilometer wel 190 kilomter maar als je nu de komende 3 dagen de afstand zou moeten inkorten is 'de vijftig' ineens nog maar 170. Dan zou het een beetje krom zijn om daar een kruisje voor uit te delen.

Ik zou morgen -inmiddels vandaag- naar nijmegen gaan om de wandelaars elke dag binnen te halen en de feesten mee te maken. Denk dat ik nu niet meer ga. Wilde het evenement graag eens van de andere kant meemaken, dus niet als wandelaar maar als toeschouwer. Had me verheugd op de intocht a.s. vrijdag maar helaas. Nogmaals, een verstandige beslissing van de organisatie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2006 11:42 

IK heb hem dan dit jaar voor 3e keer gelopen maar heb weinig last gehad van de warmte. Samen met een vriend flinke pas en we waren om half 2 alweer op de camping. Het laatste stuk op de dijk was wel warm maar we waren ervoor de ergste hitte af. WEl vond ik het slecht van de organisatie dat ze niks op die dijk hadden, zowel watervoorziening als schaduw. Daar zijn de ergste problemen gekomen. Het is goed dat ze het hebben afgelast het was gewoon onverantwoordt ook donderdag zou een probleem worden hoge vochtigheidsgraad en hoge tempraturen. Dus om het voor 2 dagen te doen kan natuurlijk niet. Ik heb dit jaar helemaal niks getraind (net als vorig jaar) en voor mij was het dan ook niet zo'n probleem. Wel voor die mensen die er keihard voor moeten trainen om het te kunnen uitlopen. Wel was jammer dat dit het laatste jaar voor mij was om de 40 km te mogen lopen, dus volgend jaar mischien de 50 ik weet het nog niet. Het is jammer maar ja zoals mi trompeta al zei het is erger voor de familie die iemand zijn verloren. Ook al dat niet heel bijzonder is tijdens de 4daagse dat er mensen overlijden. Het is wel vaker gebeurt (3 jaar geleden bijvoorbeeld) Gisteravond maar lekker bier gaan drinken en genieten van de 4daagse feesten en vandaag dan maar weer naar huis!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur