trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vreemd idee?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vreemd idee?
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 20:05 

Ik heb een aardig stapeltje trompetten in huis, die verspreid liggen (op tafel, op de schouw, op de piano, etc.). Ik hoor op het forum regelmatig de opmerking "muurbeugeltjes eraan, droogbloemen erin", en zoiets sijpelt dan toch mijn gedachtenwereld binnen, is het geen idee om mijn collectie eens op een veilige manier tegen de muur te nagelen, zonder droogbloemen uiteraard, en dan zo dat ik de instrumenten die ik nodig heb onmiddellijk van de muur kan plukken zonder rampzalige gevolgen? Heeft iemand wellicht (oude) instrumenten aan de muur hangen en zou die mij een tip kunnen geven over hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Het klinkt wat vreemd maar we hebben zodanig veel instrumenten in huis dat het een ruimtebesparing oplevert (7 trompetten en aanverwanten, 3 cello's, etc.) en ik denk dat het er ook wel leuk uitziet. :wink:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 20:08 

Hee Nyggie dat heb ik ook gedaan , m,n oude Connstellation hangt nu aan de muur met daarboven een oude Director Cornet .
Als je in een gipse muur gaat boren moet je wel ff speciale pluggen halen vanwege de broosheid van de muur , samen met een paar gebogen haken kan je ze veilig ophangen en eraf halen wanneer je ze nodig hebt .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 20:10 

Het is een stenen muur, dus dat houdt wel denk ik. Heb je die haken nog met iets bekleed tegen beschadigingen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2004 20:11 

Dat heb ik niet gedaan maar je kan er natuurlijk iets van Vilt omheen plakken zodat je er geen krassen op krijgt , zoiets is gewoon los te verkrijgen bij een goede doe het zelf zaak .
Nou suc6 ermee hé .

Groet Bas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 01:35 

ik heb speciale haken gekocht om de basgitaar en de electrische gitaren op te hangen. en anders ogen met daaraan linten :?: :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 09:13 

In de Schilke-fabriek hadden ze twee planken boven elkaar aan de muur. Op elke plank waren een aantal K&M trompetstandaards (en klarinetstandaards voor de piccolo's) vastgeboord.

Ze waren in ingeklapte toestand vastgeboord, dus je zag de pootjes niet. Daardoor leek het alsof die toeters allemaal los op de plank stonden. Dat zag er erg gaaf uit vond ik.

Zelf heb ik de ervaring dat als ik mijn instrumenten buiten het koffer bewaar, het zilver heel snel zwart wordt. Daarom bewaar ik ze de laatste tijd weer netjes in de koffer. Maar ja, ik ben wel trots op mijn collectie en ik wil ze niet ergens verbergen.

Heeft iemand een idee hoe je dat zwartworden kunt voorkomen zonder ze elke week op te poetsen? Misschien is een vitrinekast (a la Hub van Laar) een idee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 15:33 

Lijkt mij wel een heel leuk idee, maar ja, ik heb maar 2 trompetten, dus dat staat een beetje lullig... :P
Als je meerdere toeters hebt kan het er heel leuk uitzien m.i.

Profiel  

Berichttitel: zwart worden?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 15:54 

Ik bewaar mijn instrumenten eigenlijk bijna allemaal buiten de koffer, als ik nu de kamer in kijk zie ik er 5 van de 7 "slingeren". Van zwart worden heb ik eigenlijk nooit last, al moet ik zeggen dat mijn Yamaha wel de neiging heeft tot verkleuren, daar komen na een tijdje olieachtige vlekken op die je er zo vanaf veegt. Ik betwijfel of een vitrine helpt, als je gaat kijken bij de Staffhorst in Utrecht zie je in een achteraf vitrinetje een collectie veel te dure Schilke's liggen die allemaal bruin zijn uitgeslagen.

Het idee van plankjes met K&M-standaarden is goed gevonden, al denk ik dat ik het zonder plankjes iets leuker vind (ook omdat je ze dan horizontaal kan hangen). Ik lees in de reacties dat verschillende mensen dit zelf hebben of hebben gezien, maar ik kan met nog niet goed voorstellen hoe je haken kan bevestigen waar de trompet veilig aan kan hangen of op kan rusten. Ik ben benieuwd naar het type haak dat wordt gebruikt, welke vorm en hoe groot? En ik neem aan dat het het stevigst is om de beker naar links te laten wijzen, zodat de trompet vlak tegen de muur kan hangen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur