trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke trompet ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 13:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2021 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Ik dacht na Corona niet meer te zullen spelen; Heb mijn goede instrumenten verkocht, maar ben nu toch weer gaan oefenen op de overgebleven Roy Benson type Charly Green. Maar ik wil toch wel een betere, budget max 1000 euro. Ik heb in het verleden gemerkt dat ik altijd uitkomt op instrumenten met weinig weerstand, en steevast met reversed leadpipe. Een goldbrass beker maakt mijn klank war beter. Ik heb de ontwikkelingen de laatste jaren niet meer zo gevolgd. Ik ben inmiddels 75..... iemand een idee of tip ? Bij voorbaat dank ! Kees

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2021 21:25 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
CarolBrass.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2021 22:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Hoi Kees. Wat heb je verkocht? En beviel dat? Als je van minder weerstand houdt zou ik persoonlijk wegblijven bij Bach en Yamaha maar eens kijken naar een Van Laar of een Adams. Ik heb laatst een aantal Lotus trompetten geprobeerd en die voldoen ook zeker aan jouw wensenlijstje. Succes met de zoektocht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 09:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Bach is nooit mijn ding geweest, van Yamaha alleen de Bobby Shew modellen; Ik ken hub van Laar al vanaf 1990, maar hij is wel erg duur geworden en ik ben eens gefrustreerd geraakt door de levertijden en prioritering daarin.....

Ik zag bij Thomann de volgende:
https://www.thomann.de/nl/carol_brass_c ... m_bb_l.htm

( even de link bruikbaar gemaakt - Diederik, mod.)
Maar heb ook aan Carol Brass hier gevraagd wat ze hebben....

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 02 jan 2021 12:01 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Hallo Kees,

ik deel jouw meningen inzake Bach en Yamaha. Heb een Bobby Shew die op zich prima bevalt. Met Yamaha Cornetten uit de 2 en 6 series kwam ik in de hoogte niet goed weg. Daarom nu een CarolBrass 3880 met persoonlijke aanpassingen en bleef daarmee ruimschoots onder de € 1.000,= Kwalitatief houdt ie zich goed, ook de verzilvering.

Sinds maart 2020 heb ik een CarolBrass Dutch Jazz Bastard, gebaseerd op de 5200 serie. I.v.m. COVID nog niet in groepsverband kunnen testen, maar eerste indrukken zijn goed. Wel compleet ander mondstuk nodig dan op de 8310. Gezien de verschillen in o.a.boring is dat niet vreemd.
Met CarolBras(Nederland) bedoel je waarschijnlijk Harry v/d Brug in Dokkum, daar heb ik ook gekocht en goede ervaringen mee. Hij heeft instrumenten staan om uit te proberen bij Blazersatelier Sollie in Leeuwarden. 1x Geweest, aardig jongen die ook kan repareren. Levering meestal op bestelling, levertijd 12 weken, maar wel inclusief persoonlijke wensen. Een standaarduitvoering kun je denk ik ook prima bij Thomann kopen.
Op You Tube staan genoeg fragmenten van CarolBrass.

Succes!

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 04 jan 2021 14:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 04 jan 2021 14:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
jans01 schreef:
Hallo Kees,

ik deel jouw meningen inzake Bach en Yamaha. Heb een Bobby Shew die op zich prima bevalt. Met Yamaha Cornetten uit de 2 en 6 series kwam ik in de hoogte niet goed weg. Daarom nu een CarolBrass 3880 met persoonlijke aanpassingen en bleef daarmee ruimschoots onder de € 1.000,= Kwalitatief houdt ie zich goed, ook de verzilvering.

Sinds maart 2020 heb ik een CarolBrass Dutch Jazz Bastard die gebaseerd is op de 5200 serie. I.v.m. COVID nog niet in groepsverband kunnen testen, maar eerste indrukken zijn goed. Wel compleet ander mondstuk nodig dan met de 8310. Gezien de verschillende type en grootte v/d boring is dat ook niet vreemd.
Met CarolBras(Nederland) bedoel je waarschijnlijk Harry v/d Brug in Dokkum, daar heb ik ook gekocht en goede ervaringen mee. Harry heeft ook instrumenten staan om uit te proberen bij Blazersatelier Sollie in Leeuwarden. 1x Geweest, aardig jongen die ook kan repareren. Levering is meestal op bestelling met een levertijd van 12 weken maar dan wel inclusief persoonlijke wensen. Voor een standaarduitvoering kun je denk ik ook prima terecht bij Thomann.
Op You Tube staan
diverse fragmenten van CarolBrass.

Succes!


Ik heb inmiddels contact opgenomen met Harry en mijn wensen/gedachten gecommuniceerd, wordt vervolgd !! Bij Thomann staat nu precies weer niet datgene wat ik zou willen.....Qua prijs gaat dat ook iet uitmaken is mijn eerste indruk.

Ik laat het vervolg weten !!

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 05 jan 2021 22:12 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik moet zeggen dat die Carol Brass toeters mij ook wel blijven intrigeren gezien de gunstige prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben benieuwd naar uw ervaringen mocht u overgaan tot aanschaf van een CB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 06 jan 2021 10:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Heinz schreef:
Ik moet zeggen dat die Carol Brass toeters mij ook wel blijven intrigeren gezien de gunstige prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben benieuwd naar uw ervaringen mocht u overgaan tot aanschaf van een CB.


Ik zal de vorderingen melden !! Ik doe al vanaf het begin mee op dit forum (dit is mijn tweede account). In de beginfase was er zeker sprake van conservatisme in de trompet wereld (in Hafabra kringen was Bach heilig, in de lichte muziek Callichio), met uiteraard wat nuance. Heftige discussies voordat bijv. van Laar breder gewaardeerd ging worden. Inmiddels is wel duidelijk dat elke fabrikant wel klanten heeft die tevreden zijn en dat de variatie in wat elke fabrikant aanbiedt ook groot is. En de prijs kwaliteit verhouding van Carol Brass lijk interessant . Ik heb geen haast, maar ik laat zeker weten hoe het verder loopt

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.