trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 02 aug 2020 09:15 
Hoi
Ik heb een nieuwe HVL Trompet Oiram IV Raw Brass gekocht.
Wil graag dat hij de zelfde kleur behoudt
Mag je die behandelen met HG zilver & Koper nooit meer poetsen. is een spray?
Staat ook op te gebruiken voor messing en brons.
Groetjes René


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 02 aug 2020 11:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010 18:41
Berichten: 185
Ik meen dat ik het antwoord een tijd geleden ook hier op trompet.nl gevonden heb. Renaissance wax. Ik heb het op een raw brass trompet gedaan. En een dag later nog eens. Hoeft volgens zeggen niet, maar toch gedaan. Daarna bleef de trompet nagenoeg hetzelfde en ook geen aanslag op mijn handen.
Dus inmiddels uit eigen ervaring: Renaissance wax.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 02 aug 2020 18:36 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Vreemd verschijnsel dat ik niet snap:
Je koopt een duur artikel, in dit geval een trompet, maar ik lees het ook op autofora. Vervolgens ga je op een forum dit soort vragen stellen. Waarom stel je die niet aan de bouwer / verkopende partij ? Ook i.v.m. garantiebepalingen lijkt mij dat wel zo verstandig.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 07 aug 2020 14:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020 09:50 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Daar is een forum toch voor? Vragen stellen?

Ik koop met regelmaat andere auto's, en kom er later pas achter dat ik vragen heb.

Gelukkig ben ik lid van diverse Citroën gerelateerde pagina's zodat ik snel antwoord krijg op mijn vragen.
En vaak helderder en eerlijker dan van de verkoper.

Geldt voor trompetten net zo.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 05 aug 2020 16:10 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Als ik een nieuwe HVL zou kopen bij een Muziekzaak in Heerenveen, stel ik daar mijn vragen en verwacht, net als in het verleden, de juiste en vakkundige antwoorden te krijgen.
Als het een occasion van 10 jaren oud is: Ander verhaal en ben ik bereid enig risico te nemen met ervaringen van fora gebruikers.

Mijn reactie was eigenlijk voornamelijk gebaseerd op ervaringen op het Renaultforum. Men koopt vanmiddag een splinternieuwe Captur en na een paar dagen staan de eerste vragen al op het forum. Vaak zijn deze mensen A-technisch, lezen reacties niet en zijn niet bereid advies van ervaren (oud) monteurs ter harte te nemen. In een garantieperiode heb je met een merkdealer van doen en met niemand anders. Er wordt van alles geroepen waar je niets mee kunt.
Ik rijd altijd oudere Renaults die ik zelf kan repareren. Als ik echt iets niet weet of kan vinden, stel ik een vraag op het forum wetende dat er 2 monteurs reageren met een antwoord waar ik iets mee kan.

Met CarolBrass heb ik 2 jaren geleden een bewust risico genomen want Taiwan is een eind weg. Gelukkig pakt dat voor mij nu goed uit, maar had ook heel goed anders kunnen zijn....

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 06 aug 2020 07:43 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Ben het met Marnix eens.
Naast advies/instructies van fabrikant/leverancier is er niks mis met hier naar gebruikerservaringen te vragen en/of over zaken te discussiëren. Daar is dit forum inderdaad (o.a.) voor.
Ronduit jammer (ik spreek in z’n algemeenheid)dat er nogal eens bij vragen op dit forum enigszins pinnig gereageerd wordt. Dat overkomt nieuwe leden ook meermaals: “ gebruik de zoekfunctie” of “daar hebben we het al eens over gehad”.
Niet bepaald een warm welkom en men haakt snel weer af.
De cijfers laten zien dat dit forum meer een soort encyclopedie is geworden.
Dat is op zich wel handig maar het ontbreekt aan nieuwe inbreng en daar werken we zelf aan mee.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 06 aug 2020 09:42 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik vind het ook erg jammer dat dit forum zo 'dood' is want er zouden toch levendige discussies gevoerd kunnen worden over het beste instrument dat mensen ooit hebben uitgevonden.

Persoonlijk zou ik m'n dure nieuwe trompet niet met HG gaan opwrijven. Dat vind ik meer voor een tuinhek of zo. Eigenlijk vind ik juist de verweerde look van een raw brass zo mooi. Ik heb mijn oude Main kaalgeschuurd en na verloop van tijd is er een soort natuurlijk oxidatielaagje opgekomen. Na gebruik even de handen wassen, maar hij geeft zeker niet af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HVL trompet Oiram IV raw brass
BerichtGeplaatst: 06 aug 2020 23:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Precies wat Heinz zegt: het mooie van ongelakt koper is juist dat het elke maand mooier wordt, en nog beter: automatisch een beschermlaag vormt in de vorm van koperoxide. Het mes snijdt aan twee kanten: de trompet wordt steeds beter beschermd en ziet er steeds mooier uit.

Dat het forum dood is, is erg jammer. Er is naar mijn mening precies 1 persoon verantwoordelijk voor. Ik heb daar indertijd voor gewaarschuwd, maar dat heeft helaas niet mogen baten.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.