trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach 3c
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vincent Bach 3c
BerichtGeplaatst: 19 jan 2019 16:18 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2011 11:04
Berichten: 35
Omdat mijn mondstuk al wat jaren oud is en ook beschadigd wil ik een nieuwe kopen. Nu zag ik naast de gewone Vincent Bach 3c ook de Bach K351 mega tone die een stuk duurder is. Heeft iemand ervaring met dat mondstuk? Het lijkt erop dat de maat iets anders is maar vroeg mij toch af of dat een leuk alternatief is voor de gewone 3c.Ook had ik op het internet gelezen dat de Vincent Bach niet altijd consequent is met zijn maten en ik dus met een nieuwe 3c vaak toch net wat anders krijg. Klopt dit? Want dan kan ik misschien beter overstappen op een andere merk? Alvast dank voor de reacties.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vincent Bach 3c
BerichtGeplaatst: 23 jan 2019 10:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
een Bach Megatone speelt anders dan een "standaard" Bach mondstuk, meer in de kern zou ik zeggen. Als ik mij niet vergis is de trought van een Megatone groter.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vincent Bach 3c
BerichtGeplaatst: 27 jan 2019 21:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Edje40 schreef:
Ook had ik op het internet gelezen dat de Vincent Bach niet altijd consequent is met zijn maten en ik dus met een nieuwe 3c vaak toch net wat anders krijg. Klopt dit? Want dan kan ik misschien beter overstappen op een andere merk? Alvast dank voor de reacties.


Als je overstap naar een ander merk krijg je in ieder geval iets anders! Maar dat hoeft niet altijd slechter te zijn.
Ik ben jaren geleden overgestapt naar Warburton mondstukken, het grootste voordeel vind ik dat de 'feel' van het mondstuk niet verandert als je van diameter verander; bij Bach (en ook bij Schilke) is dat wel effe anders: een 3C voelt TOTAAL anders aan dan een 5C omdat niet alleen de diameter van de rand kleiner is maar ook de vorm van de rand, niet handig :(
De vorm van de rand van een Warburton 4M is 't zelfde als die van een 5M, alleen de diameter is anders, makkelijk als je op zoek bent naar de voor jouw ideale diameter.
Ook kan je de cup op een andere stift schroeven, een stift met een andere backbore maar ook op bijvoorbeeld een cornet stift, handig als je ook een cornet heb liggen of een piccolo trompet met een cornet reciever.
Op de Warburton site staat een vergelijkingstabel en een duidelijke uitleg over de backbores en losse cups. Ze zijn te koop bij Thomann, af en toe duiken ze ook op op Marktplaats.nl

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vincent Bach 3c
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 19:05 
Offline

Geregistreerd: 01 sep 2011 11:04
Berichten: 35
Ok dank voor de info. Maar die jij noemt zijn nogal prijzig. Ik ga wel ff rustig zelf verder kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vincent Bach 3c
BerichtGeplaatst: 10 maart 2019 19:17 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Als je goedkoop wil, dan kun je gaan voor de arnolds & soms 3c of een JK 3c.
Min of meer vergelijkbaar met Bach, en kosten 2 tientjes losse booster erbij is ook niet gek duur, kom je uit op de prijs van een nieuwe Bach.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.