trompet.nl > forum > Toon onderwerp - overbeet en ik moet een beugel...help
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 14 maart 2017 15:54 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2016 15:59
Berichten: 20
erikvlamspuit schreef:
Helaas kan ik je hier niet mee helpen, heb wel gehoord dat je plastic bescherming heb speciaal voor het blazen. Bespreek het met je tandarts. Misschien heeft hier iemand anders ervaring mee.
sterkte Erik


Dank je! Die hou ik in de gaten maar ik hoop op een mogelijkheid zonder blokjesbeugel en ben nog druk zoekende via de tandarts en orthodontie sites.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 15 maart 2017 19:43 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2016 18:39
Berichten: 1
Dag MiVaMu3,

Hier heb je misschien iets aan.
https://www.schreeven.nl
In de zoekbalk bitje intypen, dan krijg je hetgeen hieronder staat.
FAXX FLIPP LIP PROTECTOR, BITJE BEUGEL

Succes, Co.

Ps, een naam bij je bericht zou fijn zijn. :) :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 15 maart 2017 22:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2005 21:54
Berichten: 517
Woonplaats: Zuiderwoude
Hoe erg is die overbeet? Ik heb ook een overbeet en mijn tandarts destijds, ik was een jaar of 12 denk ik, vertelde dat een bezoek aan een orthodontist niet nodig was. Ik was daar erg blij mee want ik dacht ook meteen aan het trompet spelen, wat waarschijnlijk lastiger zou worden met een beugel. Achteraf ben ik heel blij dat ik geen beugel heb genomen en heb ik alleen maar profijt gehad van mijn overbeet als het op trompet spelen aan komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 22 maart 2017 21:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Aan een overbeet (waarschijnlijk bedoel je een zgn sagittale overbeet of overjet), ga je niet dood. Enige overjet is normaal. Bij een forse overjet kunnen je tanden na verloop van tijd gaan verschuiven. Dit kunnen mensen niet mooi vinden, ook kun je last krijgen bij bv. dingen afbijten.
Een forse overjet is niet altijd met alleen een beugelbehandeling op te lossen. Soms kan het nodig zijn om tanden te trekken of een operatie te doen om tot een stabiel eindresultaat te komen.
Een beugel is lastig bij spelen, maar is niet onoverkomelijk.Ook met een blokjesbeugel is het mogelijk om te blijven spelen, met of zonder het proberen af te dekken van de blokjes. Een linguale beugel zou misschien ook gemakktlijker zijn, maar dat is een redelijk exotische behandeling (en prijzig).
Succes er mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 24 jul 2018 17:52 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2016 15:59
Berichten: 20
Hartelijk dank voor jullie tips en meedenken. Ik heb een forse overbeet en die is zodanig dat ik nu de binnenkant van mijn gehemelte al kapot bijt. Helaas zal ik aan de beugel moeten en naar alle waarschijnlijkheid toch ook die operatie want het is te fors om niets te doen. Het gaat niet om de cosmetische resultaten maar om de functionaliteit voor de toekomst. De kaakchirurg zal meekijken en er wordt niet zomaar iets gedaan. Dit jaar in elk geval nog niet, eerst maar eens kijken wat het komende jaar muzikaal brengt.

groet Milan (sorry nu wel de naam)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 25 jul 2018 04:49 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
Dit jaar nog niet, en kennelijk vorig jaar ook niet? Topic lijkt uit maart 2017 te komen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 26 jul 2018 06:03 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2016 15:59
Berichten: 20
Ted schreef:
Dit jaar nog niet, en kennelijk vorig jaar ook niet? Topic lijkt uit maart 2017 te komen?
Klopt.

Eerst orienterend, ik was 13 en nog niet uitgegroeid, nu 14 en nog niet maar omdat het ernstiger wordt nu wel foto's maken in september en plannen maken met kaakchirurg en ortho. Maar dan het liefst ook niet i.v.m. het starten in de Jong Talentklas op het conservatorium, zo blij dat het gelukt is dus nee eerst dit jaar bekijken, wellicht juni volgend jaar.

Zo helder ? Topic mag gesloten worden maar ik weet niet hoe.

groet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: overbeet en ik moet een beugel...help
BerichtGeplaatst: 26 jul 2018 07:35 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
Prima hoor ;)
Ik dacht dat er iets raars was het het forum.

Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.