Warre schreef:
En oefenen , uren maken, doe je meer en met meer graagte als je materiaal hebt dat "klikt" met jezelf.
Dus ik blijf bij mijn stelling:
Als je de voor jouw meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden , dan wordt je een betere trompettist.
Warre
Ik denk dat je een betere trompettist wordt door gericht te studeren (ook dàt moet je leren) met een voor jou bruikbare methode op bruikbaar spul.
Niet iedere methode werkt bij iedereen: Wij kregen 35 jaar geleden op 't Conservatorium in Alkmar als methode de ASA methode van Rolff Quinque. Werkte bij mij totaal niet vandaar dat ik nu in mijn onderhoud voorzie door de hele dag door banden te plakken. Bij mijn medestudenten werkte 't wel, die zijn niet te onderschatten beroepsmusicie geworden
Een jaar geleden ben ik weer 's begonnen met de methode van Francis Bodet in combinatie met de aanpak van Less = More van Frank van der Poel.
Ik ben nu beter dan ooit, een zalig gevoel
The Joker schreef:
Er is echt nog nooit iemand een betere trompettist geworden van een ander mondstuk...
Dat ben ik niet met je eens. Uit eigen ondervinding weet ik dat je echt jaren kan lopen kloten op door groepsdruk voorgeschreven mondstukken die wellicht voor hun, maar niet per see voor jou hoeven te werken. Pas toen ik een eigen koers ging varen ging het met mij bergopwaards en werd ik dus een betere trompettist.
Nog even terug naar de stelling van Warre:
Warre schreef:
Als je de voor jouw meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden , dan wordt je een betere trompettist.
Ik zou zeggen: "Als je de voor jou meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden kan je mits je gericht studeer met een voor jou werkende methode met minder moeite een betere trompettist worden"
_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com