trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Concert Etude Goedicke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 17:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2002 21:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2002 00:30
Berichten: 25
Woonplaats: Ede
Weet iemand of de concert etude van goedicke ooit is opgenomen? Ik zit namelijk met een probleem. <p>Er zit een fragment in, onhandig beschreven; 8-16-16,8-16-16,8-16-16,8-16-16 enz 8=achtste 16=zestiende (dûh..!) en dan onder een boogje. <p>Hoe speel je dit in godsnaam mooi???? Het klinkt zo zeikerig bij mij. De 8 breed vind ik geen oplossing, er moet meer over te vertellen zijn. Steeds de 8 aanzetten misschien..?<p>Help!<p>P.s. een versie van vizzutti; alles portato

_________________
Zonder drank geen klank. En zo haal ik uit beide interesses het maximale! ;)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2002 22:27 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Probeer dit eens: Probeer een aantal ideeën uit, hoe je denkt dat het zou kunnen, of moeten klinken en neem die bewuste passage iedere keer op. Luister terug en neem de manier die het mooiste/beste klinkt. Je kunt het natuurlijk ook aan je leraar vragen, daar heb je 'm tenslotte voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 07:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Allen Vizzutti heeft een opname gemaakt met JWF-kapel (Vizzutti plays Vizzutti; bij de Haske). Klinkt goed. Wat wel opvalt is dat 'ie heel veel niet legato maar staccato speelt. Volgens mij ook jouw fragment.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2002 18:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2002 00:30
Berichten: 25
Woonplaats: Ede
Bedankt voor de tip HighQ dat zal ik maar doen! En Tonnie heeft een goed idee maar daar moet ik gewoon mee oppassen dat het niet zeikerig wordt. <p>En dat wat in mijn partij staat is inderdaad alles staccato misschien dat dat voor mij werkt. <br>Staan er veel mooie werken op die cd? ik heb namelijk pas dynamica gekocht waar vizzutti's naam op staat, maar toen ik hem bestelde wist ik niet welke er nog meer op stonden... die cd is een afrader vind ik! Ook met het jwf kapel maar vele simpele toeterwerken (niet dat zij toeteren, hoor)<p>Iemand misschien interesse voor die cd...?

_________________
Zonder drank geen klank. En zo haal ik uit beide interesses het maximale! ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 06:16 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Het werk is ook terug te vinden op de CD "Twentieth Century Trumpet" (EMI CLassics, ref. 7243 5 56367 2 0)- track 7 - door Ole Edvard Antonsen (trompet) en Wolfgang Sawallisch (piano).<p>Antonsen brengt het werk met 3min.22sec. iets sneller dan Vizzuti (3min. 40sec.)en iets minder afgestoten.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 06:16 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Het werk is ook terug te vinden op de CD "Twentieth Century Trumpet" (EMI CLassics, ref. 7243 5 56367 2 0)- track 7 - door Ole Edvard Antonsen (trompet) en Wolfgang Sawallisch (piano).<p>Antonsen brengt het werk met 3min.22sec. iets sneller dan Vizzuti (3min. 40sec.)en iets minder afgestoten.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2002 13:29 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Ik geloof dat Huug Steketee hem ook gespeeld heeft op een concert rond leden van het Residentie Orkest. Misschien dat daar een opname van is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2002 00:03 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Luc, je moet em nog steeds krijgen van me... Beloofd is beloofd, vroeg of laat heb je'm hoor met pianobegeleiding en al!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.