trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Kyteman Orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 13:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 13:44 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik denk dat we veel dichter bij elkaar zitten dan uit de gevoerde discussie blijkt. Om een of andere reden werkt zo'n forum als dit blijkbaar zo dat de verschillen uitvergroot worden en de overeenkomsten worden verdoezeld.
Ik had best naar Kyteman toegewild in Tivoli maar de kaartjes waren uitverkocht voor je adem kon halen. Dat doet ie dus ook niet verkeerd. Nu heb ik mij volledig gebaseerd op opgenomen materiaal.
Overigens is het beoordelen van muziek die je live meemaakt ook moeilijk. Een vriend van me die dirigent is neemt alle concerten waar hij heen gaat op om pas bij het afluisteren thuis een oordeel erover uit te spreken. Zo'n live uitvoering leidt hem teveel af om dat dan al goed te kunnen doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 14:28 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2009 15:53
Berichten: 59
delano schreef:
Ik denk dat we veel dichter bij elkaar zitten dan uit de gevoerde discussie blijkt. Om een of andere reden werkt zo'n forum als dit blijkbaar zo dat de verschillen uitvergroot worden en de overeenkomsten worden verdoezeld.
Ik had best naar Kyteman toegewild in Tivoli maar de kaartjes waren uitverkocht voor je adem kon halen. Dat doet ie dus ook niet verkeerd. Nu heb ik mij volledig gebaseerd op opgenomen materiaal.
Overigens is het beoordelen van muziek die je live meemaakt ook moeilijk. Een vriend van me die dirigent is neemt alle concerten waar hij heen gaat op om pas bij het afluisteren thuis een oordeel erover uit te spreken. Zo'n live uitvoering leidt hem teveel af om dat dan al goed te kunnen doen.


Dat is een waarheid als een koe. Het jammen wat ze aan het einde deden was nooit zo vet geweest als ze de stukken er voor niet gespeeld hadden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 22:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
camel schreef:
Kun je echter beweren dat het slecht is wat hij doet? Ja. Vanuit een zeker oogpunt wel. Duizenden fans zouden je voor gek verklaren. Duizenden fans die het wel degelijk goeie muziek vinden. En die mensen weet hij met zijn trompetje toch maar mooi te bereiken. Dus vanuit dat oogpunt is het geheel, muziek en entourage gewoon goed.


Nee, vanuit dat oogpunt is alleen voor die duizenden fans het geheel, muziek en entourage gewoon goed. Niet voor voor mij en niet voor nog heel veel méér duizenden niet fans. Die horen iets wat hun niet aanstaat, die krijgen bombastische, pretentieuze laat romantiek te horen dat gespeeld wordt door goedwillende hardwerkende jongelui die nog duidelijk op zoek zijn naar hun muzikale ikje. 't Swingt als een stacaravan, 't klinkt voor geen meter, platgeproduceerd, gecompresst, niet dynamisch maar dat geeft niet want de naam Kyteman staat erop dus is 't goed, hip en ok.
Dat werkt misschien voor die duizenden fans maar niet bij ome Theo. Ik ben dan ook blij dat ik niet voor de keuze stond om dat kaartje te moeten/ kunnen kopen waar Delano 't over had: dat geld geef ik liever uit aan een ketting voor m'n racefiets of een paar knappe flessen wijn.
Dat Colin 't prima doet voor die duizenden fans vind ik heel fijn, hebben die fans ook 's wat maar 't laat mij werkelijk Sibirisch koud. Zoals ik reeds eerder gemeld heb: Ik waardeer Colin als trompettist, als remplacant voor o.a. The Amsterdam Klezmer Band -dan moet je echt wel wat kunnen weet ik uit ervaring- maar zijn artistieke uitstapjes (ook die met Eric Vloeimans) kunnen me gestolen worden. Ik vind er werkelijk geen zak aan.
Waar zijn ze gebleven, de Freddie Hubbards, Chet Bakers en Kennie Dorhams? Gewoon een goeie groove en een fijne melodie? Wat is daar eigenlijk mis mee?

Me rug op met vernieuwing en artistiek genavelstaar. Om Maarten van Rossem te quoten: 'Niets is aangenamer voor 't oor dan virtuoos vakmanschap.'

camel schreef:
Ik denk zelf niet dat de man meer wil zijn dan hij is, een entertainer met een trompet.


Totaal oninteressant in dezen. Hier zit je te gissen. Interessant zou 't zijn om Colin zèlf hierover te horen. We wachten af.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 10 apr 2012 06:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Theo van Kampen schreef:

Me rug op met vernieuwing en artistiek genavelstaar. Om Maarten van Rossem te quoten: 'Niets is aangenamer voor 't oor dan virtuoos vakmanschap.'

Dit is wat ik nu een beetje probeerde te zeggen. En met name het artistieke genavelstaar wat me in eerste instantie zo tegen de borst stuitte in dit topic. Maar dat had je zelf al wel gelezen, denk ik :D

camel schreef:
Ik denk zelf niet dat de man meer wil zijn dan hij is, een entertainer met een trompet.


Theo van Kampen schreef:
Totaal oninteressant in dezen. Hier zit je te gissen. Interessant zou 't zijn om Colin zèlf hierover te horen. We wachten af.

Ik reageerde hier op een stelling van Delano die meende dat de man megalomaan zou zijn. Wel de boel binnen de context houden graag. :lol:

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 10 apr 2012 07:28 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Kijk als het zo moet sluit ik mij geheel aan bij Theo. Ik probeer de zaken vaak zo te formuleren dat er ruimte voor discussie blijft maar als je in mijn hart kijkt denk ik er net zo over. Met name de passage over bombastische laat- (of:nep?) romantiek doet mij goed.
Blijft onverlet dat iedereen rotzooi mag maken als dat goed verkoopt maar zeg dan niet dat het kunst is.
Overigens heb ik niet gezegd dat Kyteman megalomaan was (trouwens grappige freudiaanse verschrijving van mij) maar dat ik zijn dirigeer- (en componeer-) stijl niet helemaal vertrouw en meerdere opties zie, waarbij ik inderdaad neig naar een bepaalde kant. Maar eerlijk gezegd weet ik het niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 10 apr 2012 12:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Roel schreef:
Ik ben echt he-le-maal klaar met jouw insinuaties en je agressieve houding, Marnix. Ik heb blijkbaar iets gedaan waar jij heel erg boos of gefrustreerd door bent.



Nou Roel, ik zou niet weten wat. Ik heb 't een en ander nog 's nagelezen, ook op trompetforum.nl en ook daar kan ik niks persoonlijks vinden. Ik bedoel, jij speelt op de bal, niet op de man. Geen probleem lijkt me.

Kijk, 't leuke van fora is dat je allerlei al dan niet interessante of nuttige informatie met elkaar kan delen. Om dat in goede banen te leiden is wel een bepaalde omgangsvorm nodig, dat noemt men netiquette (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette) .
Ik heb 't gevoel dat Camel (Marnix) in zijn reacties op dat wat Roel schrijft de netiquette niet in acht neemt. Dat vind ik jammer en onnodig. Onnodig omdat het de sfeer op dit forum niet ten goede komt. Jammer omdat dan mensen die echt wat te melden hebben kunnen gaan afhaken.
En als mensen die echt wat te melden hebben gaan afhaken wordt 't saai op het forum, dat lijkt me geen pré.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 11 apr 2012 12:56 
Offline

Geregistreerd: 07 okt 2005 18:47
Berichten: 73
Pittige discussie...

Vandaag een interview met Colin Benders in Nu.nl : "Ik heb niet de illusie dat dit de perfecte plaat is, maar het is duidelijk dat we nu niet beter kunnen dan dit."

http://www.nu.nl/muziek/2784491/kyteman ... leeft.html

_________________
www.jazzenzo.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 11 apr 2012 13:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Theo van Kampen schreef:
Roel schreef:
Ik ben echt he-le-maal klaar met jouw insinuaties en je agressieve houding, Marnix. Ik heb blijkbaar iets gedaan waar jij heel erg boos of gefrustreerd door bent.



Nou Roel, ik zou niet weten wat. Ik heb 't een en ander nog 's nagelezen, ook op trompetforum.nl en ook daar kan ik niks persoonlijks vinden. Ik bedoel, jij speelt op de bal, niet op de man. Geen probleem lijkt me.

Kijk, 't leuke van fora is dat je allerlei al dan niet interessante of nuttige informatie met elkaar kan delen. Om dat in goede banen te leiden is wel een bepaalde omgangsvorm nodig, dat noemt men netiquette (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette) .
Ik heb 't gevoel dat Camel (Marnix) in zijn reacties op dat wat Roel schrijft de netiquette niet in acht neemt. Dat vind ik jammer en onnodig. Onnodig omdat het de sfeer op dit forum niet ten goede komt. Jammer omdat dan mensen die echt wat te melden hebben kunnen gaan afhaken.
En als mensen die echt wat te melden hebben gaan afhaken wordt 't saai op het forum, dat lijkt me geen pré.

Eén van de redenen waardoor ik hier nog zelden kom.

En er zijn er al veel meer afgehaakt.
Helaas..........


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.