trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Kyteman Orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 17:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 05:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Roel schreef:
Verder wil ik nog opmerken dat er volgens mij niets mis is met Kyteman, dat hij bij mij niet op weerstand stuit en dat zijn muzikaliteit wat mij betreft niet heel nodig ontkend moet worden, ondanks dat Camel dat blijkbaar voelt in sommige posts hier.


Heh, leg me dan je onderstaande quote eens even haarfijn uit.

Roel schreef:
Bij Kyteman heb ik het idee dat het allemaal een beetje te serieus genomen wordt, maar dat kan heel goed aan mij liggen. Inderdaad is het jasje, de buitenkant geniaal vormgegeven; ik sluit me dan ook volledig bij Franklin aan. Zijn twee-akkoorden-aanpak van de vorige plaat heeft uitbreiding gekregen: hij heeft een wendinkje bijgeleerd: de tritonus! Dat klinkt botter dan ik het bedoel maar geeft aan hoe ik over de daadwerkelijke muzikale inhoud denk.


Is dit niet gewoon weerstand op iemands vorm van muziek, vergezeld van een sarcastische sneer aan zijn adres? Lekker heldhaftig ook, wat de man is niet eens hier om zichzelf te verdedigen. Dus hoe moet ik dit dan zien?

Overigens: even voor THeo van Kampen: bovenstaande BEIDE quotes van Roel, zijn twee mooie voorbeelden van iemand die niet met open vizier wil discussieren.
In de eerste heeft hij het over mij, zonder mij te vragen hoe ik iets bedoel.
In de tweede deelt hij een sneer uit naar iemand die er niet is om erop te reageren.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 07:30 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Roel, heb je een pb gestuurd,delano


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 08:00 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
De gemoederen kunnen hoog oplopen. Op TH vliegen ze elkaar op ongeveer gelijke wijze in de haren (bij de topic Benge in the symphony) waarbij en passant J.S. Bach neergezet wordt als een mediocre componist, in zijn eigen tijd al verouderd en van geen enkel innovatief belang. Het kan dus erger.
Even wat zakelijke dingen.

Iedereen die iets publiceert, of dat nou een boek is, een fototentoonstelling, een CD of een publiek optreden, wordt daarmee een onderwerp van mogelijke kritiek. Dat is volstrekt legitiem. Dat is de consequentie van je nek uitsteken.

Twee. Je hoeft het zelf NIET beter te kunnen. Op de TV naar NEC tegen De Graafschap gekeken. Ontviel mij: die jongens (De G.) kunnen totaal niet verdedigen. Moet ik (64) nu de wei in om het te laten zien? Dacht ik niet.

Drie. Ik hoop dat ik in mijn vorige posts toch iets heb laten zien van mijn bewondering voor Kyteman. Het is heel knap om een vol Paradiso of een idem Tivoli naar een flugelhorn te laten luisteren. Daarmee is hij ook een belangrijke ambassadeur vd flugel (en de trompet) geworden. TOP!
Bovendien krijgt hij gigantische projecten met grote orkesten en koren voor elkaar. Organisatorisch (management) en qua gedrevenheid SUPER!
Hele zalen gaan plat voor hem, dat is in ieder geval een belangrijk doel voor elke artiest.
Dat allemaal gezegd hebbende moet ik als prive-muziekliefhebber constateren dat de inhoud nogal magertjes is. Maar dat vind ik ook van Jan Smit, de Toppers, enz. enz.
Zo'n parodie (?) op de blues die op youtube staat, als producer zou ik tot de conclusie zijn gekomen dat het weglaten ervan de show goed zou hebben gedaan. Alleen geforceerde leukigheid.
Ik denk dat Colin B. een heel muzikale jongen is die in zijn omgeving een rem nodig heeft en wat capabele helpers. Nu komt het allemaal wat Wagneriaans (zonder afbreuk te willen doen aan Wagner, het genie) gezwollen op me over. Dat van die wat saaie 1 tot 2 akkoorden-muziek houd ik overeind.
Geniet er van!
Groeten, Franklin (Delano) Kiewiet, Utrecht (jawel Utrecht).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 08:11 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Gefeliciteerd met je bugel Delano. Ik had ook willen bieden en zag je naam. Ik was alleen bang dat het zou uitlopen op lang opbieden en een hoge prijs. Aangezien ik nog iets anders wil kopen en toch wel op de centjes moet letten, leek het me zinloos om te gaan opbieden.

Voor hoeveel is ie uiteindelijk gegaan en speelt ie vlot of heeft ie nog veel werk?

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 08:40 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Dag Lucien,
dank je wel.
De bugel was in ongeveer nieuwstaat, alles werkte behalve de slide van ventiel 2 en het mondstuk zat vast in het leadpipe-buisje (ik weet niet of er een officiele naam voor zo'n buisje betaat).
Beetje olieen en wat WD40. In een uurtje was alles gefikst en hij is helemaal speelklaar.
Ik ben er gewoon op de fiets heengegaan (was in Utrecht) en heb de vraagprijs betaald (als je je die nog kan herinneren.). Ze wisten overigens wat de nieuwprijs van dat ding was.
Er op spelen is toch wel even lastig. Ik heb een Jupiter 846 flugel en dat is een echte dubbelaar. Blaast een beetje als een heel open trompet (0.433 bore, Yamaha-clone). Ik heb altijd de neiging dat ding zwaar te overblazen.
Deze Adams blaast veel tighter dus ik vermoed dat hij een 0.413 bore heeft. De beker is iets meer dan 15 cm dus het zal wel een 6 incher zijn. Overblazen gaat helemaal niet, dan houdt hij ermee op. Hij blaast heel clean met een heel goed laag register en volgens mij een perfect hoog register (kan ook door de boring komen, dat dat gemakkelijker lijkt).
Het is een iets zwaardere uitvoering van 0.50 dikte maar het is zeker geen zwaar instrument.
De toon is iets dunner maar wel eleganter dan die van mijn Jupiter, zal door de bouw komen (de kleine bouw vd Cuesnon Monopole) of omdat ik er nog op moet leren blazen.
Ik heb hem nog niet getest met een tuner er bij maar hij is sowieso een stuk zuiverder dan mijn Jupiter. En de slotting is veel en veel beter.
Heel goede ventielen, ik denk nog Bauerfeind.
Sorry voor het off-topic zijn maar enthousiasme kent geen grenzen.
Groeten, Franklin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 09:13 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Da's de hoofdprijs uit de loterij!!

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 05 apr 2012 20:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1168
camel schreef:
Roel schreef:
Verder wil ik nog opmerken dat er volgens mij niets mis is met Kyteman, dat hij bij mij niet op weerstand stuit en dat zijn muzikaliteit wat mij betreft niet heel nodig ontkend moet worden, ondanks dat Camel dat blijkbaar voelt in sommige posts hier.


Heh, leg me dan je onderstaande quote eens even haarfijn uit.

Roel schreef:
Bij Kyteman heb ik het idee dat het allemaal een beetje te serieus genomen wordt, maar dat kan heel goed aan mij liggen. Inderdaad is het jasje, de buitenkant geniaal vormgegeven; ik sluit me dan ook volledig bij Franklin aan. Zijn twee-akkoorden-aanpak van de vorige plaat heeft uitbreiding gekregen: hij heeft een wendinkje bijgeleerd: de tritonus! Dat klinkt botter dan ik het bedoel maar geeft aan hoe ik over de daadwerkelijke muzikale inhoud denk.


Is dit niet gewoon weerstand op iemands vorm van muziek, vergezeld van een sarcastische sneer aan zijn adres? Lekker heldhaftig ook, wat de man is niet eens hier om zichzelf te verdedigen. Dus hoe moet ik dit dan zien?

Dat is het natuurlijk niet. Ik zal het nogmaals uitleggen; ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt voor de hoeveelste keer. Gezz vraagt forum leden naar hun mening. Ik geef mijn mening, niets meer en niets minder. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Volgens jou mag ik geen kritische mening uiten over mensen die zich niet kunnen verdedigen op dit forum? Laten we dit forum dan maar per direct opdoeken.

camel schreef:
Overigens: even voor THeo van Kampen: bovenstaande BEIDE quotes van Roel, zijn twee mooie voorbeelden van iemand die niet met open vizier wil discussieren.
In de eerste heeft hij het over mij, zonder mij te vragen hoe ik iets bedoel.
In de tweede deelt hij een sneer uit naar iemand die er niet is om erop te reageren.

Ik heb er nu echt he-le-maal genoeg van. Ik wil nu heel erg graag weten welk "iets" je bedoelt, wat ik verkeerd begrepen heb en hoe je het dan wel bedoelt. Ik meen dit heel erg serieus, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Verder deel ik geen sneer uit, ik breng iets op een enigszins botte manier en zeg het er zelfs bij: dat het botter geformuleerd is dan ik het bedoel.

Er is niets mis met Kyteman, ik deel Delano's bewondering voor hem op het gebied van vormgeven van zijn product en verkopen ervan. Het product zelf is niet mijn smaak, ik hou van kunstvormen met wat meer inhoud en minder buitenkant. Mijn mening, die ik niemand, maar dan ook niemand wil opdringen, maar die ik gewoon geef, omdat er naar gevraagd werd.

Ik ben echt he-le-maal klaar met jouw insinuaties en je agressieve houding, Marnix. Ik heb blijkbaar iets gedaan waar jij heel erg boos of gefrustreerd door bent. Laat me dat weten via een pb, maar hou alsjeblieft op met dit kinderachtige gedoe.

Over je uitnodiging: denk je dat ik met iemand die mijn hoofd er de hele tijd vanaf wil bijten een pilsje ga drinken en iets wat door zou moeten gaan voor een frisse discussie ga voeren? Think again.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 06 apr 2012 07:38 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Vandaag de recensie (Volkskrant) gelezen van KO's optreden in Tivoli, Utrecht, en dat komt wel ongeveer overeen met wat ik hierboven heb geventileerd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.